28 اکتبر

روند جراحی لابیاپلاستی

روند جراحی لابیاپلاستی

روند جراحی لابیاپلاستی، لابیاپلاستی، یک جراحی است که در ناحیه ی واژینال بانوان، به منظور بهبود شکل ظاهری و رفع مشکل در لابیا ها صورت می گیرد. اکثراً خانم‌هایی که بارداری را تجربه کرده‌اند و یا به علت های مادرزادی و ژنتیک، ظاهر لابیای آنها تغییر کرده و نازیبا می باشد، خواهان انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی هستند.

لابیوپلاستی چگونه انجام میگیرد؟

در روند جراحی لابیاپلاستی، قسمت های اضافی لابیا مینور و لابیا ماژور را بر می دارند و این کار، زیبایی این ناحیه را به دنبال خواهد داشت. این جراحی شامل تغییر شکل دادن و کوتاه کردن لبه های واژن است؛ بافت ناخواسته واژن را با چاقو و یا لیزر برش داده و با نخ بخیه می دوزند. این عمل معمولاً یک تا دو ساعت طول خواهد کشید. لابیاپلاستی با بی حسی موضعی یا عمومی انجام می گیرد و فرد بعد از چند روز استراحت سلامت خود را باز می یابد.

روند جراحی لابیاپلاستی

مراقبت های قبل از انجام عمل لابیاپلاستی

عمل زیبایی لابیاپلاستی، یکی از عمل های حساس و ظریف ناحیه ی ژنیتال است که نیاز به مراقبت فراوانی دارد. مراقبت های قبل از عمل لابیاپلاستی مواردی است که انجام آنها کمک می کند که فرد در حین عمل و یا بعد از آن دچار مشکلی نشود.

۱_ بررسی سلامت خون

۲_بررسی سلامت ناحیه ی واژینال

۳_ انجام تست پاپ اسمیر یک ماه قبل از عمل لابیاپلاستی، برای بررسی وضعیت عفونی واژن

۴_بررسی از جهت ابتلا به تبخال تناسلی و رفع آن، قبل از عمل لابیاپلاستی

۵_عدم استفاده و استعمال هرگونه پماد لوسیون و کرم حساسیت زا

۶_قطع مصرف برخی از داروهای داروهای رقیق کننده خون مانند: آسپرین، کلوپیدوگرل ها، پراسوگرل ها، پرزانتین، هپارین ها

۷_ عدم انجام رابطه ی جنسی از یک هفته قبل از عمل

۸_اطمینان از باردار نبودن

۹_ آزمایش ادرار و آزمایش خون

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی

بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، ممکن است چند وقت طول بکشد تا فرد سلامتی کامل خود را به دست بیاورد و محل جراحی به طور کامل التیام پیدا کند. تا زمان بهبودی لازم است چند کار را انجام دهید:

۱-ناحیه ی جراحی شده را تمیز و خالی از عفونت نگه دارید.

۲-استفاده از لباس زیر و شلوار گشاد

۳_ عدم انجام رابطه ی جنسی تا مدت بهبودی کامل

۴_ عمل به توصیه های جراح

۵_ استفاده از کمپرس سرد بعد از عمل

۶_ عدم انجام فعالیت سنگین

۷_ استحمام به صورت ایستاده

۸_ جلوگیری از یبوست

۹_ استفاده از مواد حاوی ویتامین c جهت التیام سریع تر زخم ها

عوارض جانبی لابیاپلاستی

تا دو هفته بعد از عمل لابیاپلاستی، درد، تورم و کبودی وجود خواهد داشت. همچنین نشستن و ادرار کردن بعد از عمل تا زمان بهبودی شاید کمی شما را اذیت کند، برای کم شدن این عوارض پزشکتان به شما دارو خواهد داد. همچنین گاهی لابیاپلاستی می تواند منجر به خونریزی، عفونت و زخم در بافت شود. پزشک معالج، باید قبل از انجام این عمل در چند جلسه مشاوره، عوارض لابیاپلاستی را کامل برای بیمار توضیح داده و او را از خطرات احتمالی آگاه سازد.

چرا لابیاپلاستی

بعضی اوقات علاوه بر وجه زیبایی، موارد دیگر آزار دهنده‌ای وجود دارد که فرد تمایل به انجام عمل لابیاپلاستی خواهد داشت. مواردی مانند:

۱_عدم تقارن بین دو لبه

۲_ بزرگی بیش از حد لابیا ها

۳_مشکلات بهداشتی ناحیه ی تناسلی

۴_ بوی بد واژن

۵_درد و ناراحتی در زمان انجام فعالیت ورزشی

۶_ ناراحتی حین پوشیدن لباس های تنگ

۷_پخش و انحراف جریان ادراری

۸_درد و ناراحتی در هنگام فعالیت جنسی

نشانه های خطر بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی

در صورت مشاهده بعضی از علائم حتماً به پزشک معالج مراجعه کنید.ترشح زرد یا سبز از محل جراحی لابیاپلاستی و لابیاها، بوی بسیار بد از ناحیه واژن، خونریزی شدید و درد شدید و غیرقابل تحمل

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

از دست رفتن میل جنسی و یا کاهش آن بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، دغدغه ی بسیاری از بانوان است. اما نگران نباشید لابیاپلاستی نه‌ تنها میل جنسی را کاهش نمی‌دهد، بلکه سبب بالا رفتن آن نیز خواهد شد. بعد از لابیاپلاستی، کلیتوریس که یک اندام جنسی است، بیشتر در معرض قرار می‌گیرد و تحریک پذیرتر خواهد شد. همچنین برداشتن لایه های اضافی لابیا، دخول را راحت تر خواهد کرد و در نتیجه میل جنسی افزایش خواهد یافت.

سخن آخر

در میان بانوان کسانی هستند که به دلیل عدم تقارن و نازیبا بودن لابیا، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. انجام عمل لابیاپلاستی، به این دلیل که زیبایی ناحیه ی تناسلی را در پی دارد، اعتماد به نفس را در زنان افزایش داده و سبب لذت بیشتر در رابطه ی جنسی آنان خواهد شد.

پاسخ

17 − شانزده =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید