04 ژانویه

بارداری سالم با تغذیه

بارداری سالم با تغذیه

برای  داشتن بارداری سالم همیشه توصیه می شود تا تغذیه سالمی را داشته باشید. برای داشتن تغذیه سالم با متخصص زنان خود مشورت کنید.

بارداری سالم با تغذیه

  • در هنگام غذا خوردن، برای دو نفر این کار باید انجام شود. ولی یادتان باشد فقط باید 300 کالری بیشتر در روز باید دریافت کنید. برای دو قلو، 600 کالری و هر چند قلو در عدد 300 ضرب شود. برای داشتن دلیل بارداری سالم همیشه مراقبت  وزن ، BMI و تغذیه خود باشید.
  • غذاهای سالم مصرف کنید. از خورد غذاهای فست فود، خوراکی های دارای ارزش غذایی کم حتی الامکان اجتناب کنید. زیرا نوع تغذیه در رشد جنین موثر است.
  • در دوران بارداری، رژیم برای لاغر شدن و یا ثابت نگه داشتن وزن خود نگیرید. زیرا در این دوران وزن گیری مناسب باید انجام شود. در صورتی که وزن از دست دهید و یا رژیم بگیرید، به خود و جنین صدمه وارد می کنید.
  • برای داشتن بارداری سالم حفظ یک رژیم غذایی مناسب شامل ویتامین ها و مواد معدنی داشته باشید تا جنین شما به درستی رشد کند.
  • برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن فقط به مکمل های تجویز شده از طرف دکتر اکتفا نکنید. می توانید تمامی این ویتامین ها را از مواد غذایی مناسب هم به دست آورید. مثلا از میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، خشکبار و پروتئین استفاده کنید.

 

همچنین در ادامه دکتر امام جمعه یادآور می شوند که :

  • مصرف سبزیجات و میوه ها، ویتامین C بدن مادر و جنین برای رشد جنین تامین می کند. برای دریافت ویتامین C  در وهله اول مصرف میوه و سبزیجات توصیه می شود بعد مصرف قرص و مکمل های ویتامین C . همچنین می توان از انواع کلم بروکلی، توت فرنگی، فلفل دلمه قرمز برای دریافت ویتامی C نیز استفاده کرد.
  • در رژیم غذاییتان از پروتئین استفاده کنید. در روز 2 الی 3 واحد باید پروتئین از طریق مصرف مواد غذایی باید دریافت کنید. پروتئین در خونسازی و رشد سلولی در دوران بارداری نقض مهمی را دارد. مواد غذایی مانند تخم مرغ، ماست، حبوبات و گوشت قرمز حاوی پروتئین می باشد.
  • مواد غذایی حاوی کلسیم مصرف کنید. زیرا این ماده غذایی برای مادر بسیار مهم است. به طور متوسط و با تجویز متخصص زنان و زایمان مادر باردار 1000 میلی گرم مکمل و یا قرص کلسیم مصرف می کند. از مواد غذایی مانند شیر، پنیر، ماست  اسفناج به میزان مناسب برای رشد بهتر استخوان ها و عصب ها استفاده کنید.
  • در رژیم غذایی خود فولیک اسید را در نظر بگیرید. برای دریافت بهتر این ماده از برگ کلم، برگ چغندر، اسفناج، کدو، حبوبات، مغز ها و نخود فرنگی استفاده کنید.

10-مصرف کافی آهن می تواند از بروز کم خونی در دوران بارداری جلوگیری کند. هم زمان با مصرف قرص آهن از مواد غذایی حاوی آهن مانند گوشت، غلات، اسفناج استفاده کنید.

سایر خدمات دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان و زایمان

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

درمان ناباروری

لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن

و…

شما عزیزان در شبکه های اجتماعی می توانید ما را دنبال کنید ، راه های ارتباطی ما در تلگرام و اینستاگرام

کانال تلگرام متخصص زناناینستاگرام متخصص زنان

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
با تشکر، مدیریت سایت دکتر امام جمعه ، متخصص زنان

پاسخ

13 − 4 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید