01 ژانویه

زایمان طبیعی با اپیدورال

زایمان طبیعی با اپیدورال

قرن هاست که نوزادان به دو روش سزارین و یا طبیعی به دنیا می آیند. در این میان مادران با توجه به شرایط فیزیکی خود و نظر پزشک یکی از دو روش را انتخاب می کنند. اولین روشی که برای به دنیا آمدن نوزادان پیشنهاد می شود، زایمان طبیعی است. امروزه و با گسترش علم در پزشکی زایمان طبیعی درد کمتری را در مادر ایجاد می کند و نوزاد به راحتی به دنیا می آید. این روش را زایمان طبیعی با ایپدورال می نامند.

بی حسی اپیدورال  

از بی حسی ایپدورال برای از بین بردن درد های مداوم قسمت های تحتانی بدن استفاده می شود. با این روش فرد می تواند بدون آن که بیهوشی را تجربه کند، دردی را احساس نکند.

زایمان طبیعی با اپیدورال

از روش اپیدورال برای زایمان های طبیعی استفاده می شود. در این روش با تجویز و تشخیص متخصص بیهوشی تزریق داورهای ضد درد به مادر انجام می شود. این تزریق از طریق لوله ای که به منطقه ای خاص در ستون فقرات وارد می کنند، انجام می شود.

این دارو، انتقال پیام درد به مغز از طریق نخاع را دچار اختلال می کند. از این روش برای کاهش درد در زایمان طبیعی استفاده شده و تزریق توسط متخصص بیهوشی به نخاع انجام می شود.

نحوه انجام اپیدورال

 متخصص بیهوشی، در مرحله اول پشت مادر را ضد غفونی می کند. بعد سوزنی بدون دارو وارد ستون فقرات می کند تا در فضای اپیدورال قرار گیرد. در ادامه لوله نازکی را که کاتتر نام دارد را به جای فضای اپیدورال می گذاردند و در آخر سوزن را برمی دارند.

با این روش مادر ترس کمتری برای انجام زایمان طبیعی دارد و راحتتر زایمان را انجام می دهد. زیرا درد خیلی کمتری را که حاصل انقباض و خروج نوزاد از رحم است را احساس می کند. در این زمان باید مادر از طریق بینی نفس عمیق انجام دهد.

شرایط استفاده از اپیدورال در زایمان طبیعی

به گفته دکتر امام جمعه اکثر خانم های باردار می توانند از این روش استفاده کنند. برای استفاده از این روش باید دهانه رحم چیزی حدود 5 تا 6 سانتی متر باز شود.

لوله ای که برای اپیدورال مورد استفاده قرا می گیرد، می تواند تا آخر زایمان باقی بماند.

مزایای استفاده از بی حسی اپیدورال

  • کاهش درد در هنگام زایمان طبیعی
  • در مادرانی که دارای فشار خون بالا هستند، می توان از این روش استفاده کرد.
  • درک زمان به دنیا آمدن نوزاد از طرف مادر بدون احساس درد

سایر خدمات دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان و زایمان

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

درمان ناباروری

لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن

و…

شما عزیزان در شبکه های اجتماعی می توانید ما را دنبال کنید ، راه های ارتباطی ما در تلگرام و اینستاگرام

کانال تلگرام متخصص زناناینستاگرام متخصص زنان

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
با تشکر، مدیریت سایت دکتر امام جمعه ، متخصص زنان

پاسخ

6 + هفده =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید