26 ژانویه

بهترین زمان انجام تست HPV

بهترین زمان انجام تست HPV

بهترین زمان انجام تست HPV  چه زمانی است؟ چه افرادی باید این تست را انجام دهند؟ خیلی از بانوان انجام تست HPV را غیر الزام می دانند و از انجام آن امتناع می کنند، و یا از زمان واکسینه شدن اطلاعی ندارند، به همین دلیل در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

اچ پی وی یک ویروس پاپیلومای انسانی است، که قسمت های مختلف بدن را می تواند درگیر کند و یکسری از ویروس های خاص ناحیه ژنیتال یا دستگاه تناسلی را درگیر می کند.

بهترین زمان انجام تست HPV

این ویروس می تواند باعث ایجاد زگیل شود، زمانی که HPV از نوع کم خطر باشد،اگر سبب ایجاد سرطان ها و ضایعات پیش سرطانی در ناحیه واژن، مقعد، حنجره، ولو، لابیامینور ها، لبیا ماژور ها شوند، از نوع پرخطر آن است.

تست HPV می تواند دهانه رحم را  از نظر وجود ویروس بررسی کند و سال ها قبل از آنکه بیمار مبتلا به سرطان شود، این بیماری تشخیص داده شود. خیلی از بیماران از انجام این تست امتناع می کنند و یا در زمان تجویز تست HPV اظهار نگرانی می کنند، در حالی که باید به این عزیزان گفت برای بررسی این ویروس حتما این تست لازم است، زیرا در 95 درصد موارد بیمار هیچ گونه علائمی ندارد و تنها با کمک تست HPV می توان فهمید که بیمار آلودگی به ویروس را دارد یا خیر؟

چه افرادی باید تست HPV انجام دهند؟

تست HPV به خانم های بالای 30 سال توصیه می شود.

در صورتی که سنی زیر 30 سال دارند و علائمی همچون زخم دهانه رحم، ترشحات و عفونت های مداوم و زگیل تناسلی دارند، بهتر است که این تست برای آن ها انجام شود.

همچنین تست HPV در خانم هایی که مولتی پارتنر هستند و یا شریک جنسی آن ها آلوده به ویروس HPV است، بهتر است که این تست برای آن ها انجام شود.

سن واکسینه شدن HPV

حتما واکسیناسیون از سن 10 -11 سال به خصوص در دختر بچه ها باید انجام شود و حداکثر تا سن 45 سال در خانم ها و آقایان بهتر است انجام شود و حتی بعد از 45 سال اگر بیمار آلوده باشد و یا در معرض باشد لازم است که واکسن HPV تزریق شود.

در صورتی که ویروس پیشرفت کند و به مرحله سرطان برسد، به مراتب درمان دشوار تر می شود، در صورتی که در مراحل ابتدایی این بیماری تشخیص داده شود می توان با جراحی درمان را انجام داد، این روش درمان پر عارضه نیست و پاتولوژی برای اطمینان بیشتر از بیمار انجام می شود.

HPV قبل از آنکه باعث ایجاد سرطان شود، باعث ایجاد ضایعات پیش سرطانی می شود که به دسته های cin 1 تا 3  تقسیم بندی می شود، که بنا بر نوع هر کدام از آن ها درمان خاص وجود دارد.

توصیه های عمومی برای HPV

توصیه می شود افراد بهداشت جنسی را رعایت کنند.

تست های مخصوص باید انجام شود، پاپ اسمیر تست قابل اطمینانی نیست در مواقعی که لازم است تست hpv باید انجام شود.

پروسه ای که برای درمان لازم است که شامل تزریق واکسن، دارو های ایمنی، ترک دخانیات و استفاده از کاندوم باید رعایت شود.

هر زمان که نیاز بود لازم است، کولپوسکوپی و بررسی پاتولوژی انجام شود و بر اساس اینکه بیمار در چه مرحله ای است، بررسی و درمان های لازم انجام شود.

پاسخ

نه − 5 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید