16 مه

کرونا و بارداری

کرونا و بارداری

کرونا و بارداری! مراقبت‌های کرونایی برای زنان باردار چگونه است؟ اگر در دوران بارداری کرونا گرفتیم چه کارهایی باید انجام داد؟یکی از مهم ترین مسائلی که  در پاندمی کرونا مطرح است، پایش خانم های باردار می باشد. خانم بارداری که مبتلا به کرونا ویروس می شود، در واقع کرونا ویروسی که در حال حاضر وجود دارد و هزاران چهره دارد، می تواند علائمی مثل تنگی نفس، علائم گوارشی، علائم تنفسی و… برای مادر باردار ایجاد کند.

دکتر الهام امام جمعه در این خصوص به این مادران توصیه می کنند که با شروع بیماری کرونا حتما باید به مراکزی مراجعه کنند که علاوه بر آنکه امکان پایش مادر وجود دارد، امکان پایش جنین نیز وجود داشته باشد، چرا که ممکن است تب مادر، تنگی نفس مادر و عوارض تنفسی مادر برای جنین عوارض جبران ناپذیری را ایجاد کند. بنابراین پایش جنین در هنگامی که مادر حتی به بیماری خفیف کرونا مبتلا است، بسیار اهمیت دارد.

کرونا و بارداری

معیارهای مربوط به مراقبت های دوران بارداری در مقابل کرونا

تلاش های جامعه برای کنترل شیوع ویروس COVID-19 ممکن است دسترسی شما به مراقبت های معمول قبل از تولد را تحت تأثیر قرار دهد. با مراقبت بهداشتی خود درباره اقدامات احتیاطی که در دوران بارداری به صورت مجازی برای شما انجام می شود، وضعیت خود و جنین را کنترل کنید. ابزارهایی وجود دارند که ممکن است برای شما در خانه مفید باشد، مانند دستگاه فشار خون.

اگر در دوران بارداری شرایط خطرناک خاصی دارید، پس لازم است در موعد مشخص به متخصص زنان برای کنترل مراجعه کنید، این کار را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهید.

توصیه های زایمان در دوران کرونا

اگر هنگام نزدیک شدن به پایان بارداری هستید، برخی از جنبه های زایمان ممکن است به روال معمول پیش برود، اما آماده و انعطاف پذیر باشید.

اگر شما برای زایمان سزارین برنامه ریزی شده اید، ممکن است 24 تا 48 ساعت قبل از ورود به بیمارستان، شما و فرد حامی شما از نظر علائم COVID-19 مورد غربالگری قرار بگیرید. ممکن است قبل از ورود به واحد زایمان و زایمان مجدداً غربال شوید.

برای محافظت از سلامتی شما و کودکتان ، ممکن است تعداد افرادی را که می توانید در هنگام زایمان در اتاق داشته باشید محدود کنند. بازدیدهای بعد از زایمان نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند. همچنین، در طی بستری شدن در بیمارستان ، شما و فرد حامی ممکن است هر روز از نظر علائم مورد غربالگری قرار بگیرید. در مورد هر محدودیتی که ممکن است اعمال شود با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

اگر COVID-19 دارید یا به دلیل علائم منتظر نتایج آزمایش هستید، توصیه می شود هنگام بستری شدن در بیمارستان پس از زایمان، از ماسک صورت استفاده کنید و هنگام مراقبت از نوزاد خود دست تمیز داشته باشید. نگه داشتن تخت نوزاد تازه متولد شده در کنار تخت خود در حالی که در بیمارستان هستید مشکلی نیست، اما همچنین توصیه می شود که در صورت امکان فاصله معقولی از کودک خود داشته باشید. وقتی این مراحل انجام می شود، خطر ابتلا نوزاد تازه متولد شده به ویروس COVID-19 کم است.

با این حال، اگر به شدت به بیماری COVID-19 مبتلا هستید، ممکن است لازم باشد به طور موقت از نوزاد خود جدا شوید.

پاسخ

2 × سه =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید