11 مه

مراقبت های دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری چیست؟در دوران بارداری چه مواردی باید رعایت شود؟ آیا ویزیت های مداوم نزد متخصص زنان ضرورتی دارد؟ از آنجا که بیشتر مادران نگران کنترل های دوران بارداری هستند از دکتر الهام امام جمعه در رابطه با این مراقبت ها سوال می پرسند. مراقبت های دوران بارداری زمانی است که در طول بارداری وضعیت مادر و جنین توسط متخصص زنان کنترل می شود. مراقبت های دوران بارداری تاثیر بسیار بالایی در سالم ماندن جنین و مادر در دوران بارداری دارد.پزشک، رشد کودک را کنترل کرده و آزمایشات معمول را انجام می دهند تا احتمال بروز مشکلات احتمالی را کاهش دهد. این معاینات منظم همچنین زمان مناسبی برای یادگیری چگونگی کاهش هرگونه ناراحتی و استرس در بارداری و تولد نوزاد است.

مراقبت های دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری از چه زمانی باید شروع شود؟

به محض اینکه می دانید باردار هستید می توانید مراقبت های دوران بارداری را شروع کنید.در حقیقت بهتر است قبل از باردار شدن به پزشک مراجعه کنید، اما اگر این امکان وجود ندارد، هرچه زودتر ویزیت های قبل از تولد را شروع کنید.

چند مرتبه ویزیت های دوران بارداری لازم است؟

اینکه چقدر مرتباً مراقبت های دوران بارداری را دریافت خواهید کرد بستگی به این دارد که در طول بارداری خود چقدر خطر ابتلا به عوارض را دارید. برنامه معمول مراقبت های دوران بارداری برای فردی که 18-35 سال دارد و سالم است، از قرار زیر است:

برای 32 هفته اول هر 4 یا 6 هفته

هر 2 یا 3 هفته برای هفته های 32 و 37

از هفته سی و هفتم تا زایمان طبیعی یا سزارین هر هفته

اگر بارداری پر خطر دارید ممکن است پزشک از شما بخواهد که بیشتر اوقات برای معاینه مراجعه کنید.

 

 

ورزش در بارداری

اگر در بارداری مشکلی نداشته باشید، باید به طور منظم ورزش کنید. ورزش یک سبک زندگی سالم را ترویج می کند و می تواند باعث کاهش ناراحتی شود. سعی کنید هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. با پزشک خود در مورد هر شرایطی که مانع ورزش می شود صحبت کنید.

ورزش در دوران بارداری باعث زایمان آسانتر می شود. پیاده روی و شنا گزینه های بسیار خوبی هستند. اگر قبل از بارداری فعال بودید، ادامه آن احتمالاً بی خطر است. اگر قبل از بارداری وزش نمی کردید، بهتر است آرام آرام شروع کنید. به بدن خود گوش دهید و در این کار زیاده روی نکنید. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد یا کم آبی بدن ، به خصوص در سه ماهه دوم بارداری آب زیاد بنوشید. بهتر است از تمریناتی که ممکن است باعث زمین خوردن شما شود خودداری کنید.اگر علائمی همراه با ورزش دارید، مانند موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید. تاری دید،سرگیجه، درد قفسه سینه، دل درد و…

رابطه جنسی در بارداری

در حین بارداری داشتن رابطه جنسی ایمن است. با این حال، اگر نگرانی دارید یا در معرض خطر هستید، با پزشک خود صحبت کنید. میزان علاقه برخی زنان به رابطه جنسی در طول بارداری تغییر می کند. با رشد جنین، ممکن است لازم باشد موقعیت های مختلفی مانند خوابیدن به پهلو را امتحان کنید.

پاسخ

هجده + 20 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید