16 نوامبر

لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی در دختران باکره، لابیاپلاستی، عملی است که بر روی واژن انجام می شود. این عمل در قسمت لابیا صورت گرفته و به اصلاح فرم آن می‌پردازد. دختران، زمانی که علاقه دارند این عمل را انجام دهند، نگران عوارض آن هستند و مردد می باشند که آیا که این عمل زیبایی واژن را انجام بدهند یا خیر؟ آیا این عمل به پرده ی بکارت آسیب میزند؟ با ما همراه باشید تا به سوال های شما پاسخ بدهیم.

آیا جراحی زیبایی واژن را می توان قبل از ازدواج انجام داد؟

آیا عمل لابیاپلاستی در دختران صرفاً جنبه زیبایی دارد؟

در قدم اول به این عمل، جراحی زیبایی لابیاپلاستی می‌گویند. اما جالب است بدانید که این عمل یک جراحی صرفاً زیبایی نیست و جنبه های درمانی نیز دارد. داشتن لابیای بزرگ در دختران می‌تواند زندگی روزانه ی آنها را تحت تاثیر قرار داده و آن را مختل کند. پس نتیجه می گیریم جدای از وجه زیبایی، این عمل جراحی برای درمان و رفع برخی بیماری ها انجام می شود.

لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی چیست و به چند روش انجام می‌شود؟

لابیاپلاستی، به عملی گفته می‌شود که بر روی لابیا مینور و لابیا ماژور انجام می شود. در این عمل لبه های داخلی و خارجی واژن را که به دلیل ژنتیکی، مادرزادی و یا اختلالات هورمونی بزرگ شده است را اصلاح می‌کنند. لابیاپلاستی به دو روش انجام می گیرد؛ با استفاده از تیغ جراحی و یا لیزر. اما به طور کلی در این جراحی زیبایی، قسمت های اضافی لابیا را در دختران برش می زنند. در این قسمت از بدن بعد از جراحی، بخیه های جذبی استفاده می‌شود و این بخیه ها نیازی به کشیدن ندارند، بعد از گذشت مدتی هم هیچ جای بخیه و یا برشی بر روی واژن وجود نخواهد داشت.

لابیاپلاستی در دختران جوان

وقتی خانم هایی که ازدواج نکرده اند و باکره هستند، می خواهند این جراحی را انجام دهند، نگران آسیب پرده ی بکارت در طول این عمل جراحی هستند. اما این یک موضوع و نگرانی کاملاً اشتباه است، زیرا عمل لابیاپلاستی هیچگونه آسیبی به پرده ی بکارت نخواهد زد؛ لابیاپلاستی در ناحیه ی بیرونی واژن انجام می‌شود و ربطی به پرده ی بکارت و قسمت داخلی واژن ندارد. دخترانی که ناحیه ی لابیای آنها زیبا نیست و یا مشکلاتی در آن ناحیه دارند، می‌توانند با خیال راحت این جراحی را انجام دهند.

مزایای انجام عمل جراحی لابیاپلاستی در دختران

۱_عدم ناراحتی در حین ورزش

۲_ راحت بودن هنگام پوشیدن لباس های تنگ

۳_ درست شدن مسیر ادراری

۴_ رفع بوی بد در واژن که به خاطر عفونت ناشی از بزرگی لابیا به وجود آمده است.

۵_انجام دوچرخه سواری بدون احساس درد و ناراحتی

۶_ راحتی حین پوشیدن لباس های تنگ و شلوارهای جین

در چه سنی دختران می توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟

لابیا در دختران جوان، در سن بلوغ تحت تاثیر هورمون ها به سرعت رشد می کنند. بهترین سن انجام لابیاپلاستی در دختران جوان بعد از ۱۸ سالگی و بعد از طی کردن دوران بلوغ است. بعد از این مدت، لابیاها دیگر رشد خود را کرده‌اند و مشکلی بعد از عمل،  از جهت رشد مجدد لابیا ها پیش نخواهد آمد.

مراقبت های بعد عمل لابیاپلاستی در دختران

۱_ از انجام فعالیت سنگین اجتناب کنید.

۲_ از انجام ورزش تا پایان بهبودی کامل خودداری کنید.

۳_ بعد از حمام و یا توالت محل جراحی را به خوبی خشک کنید.

۴_بهداشت در ناحیه ی تناسلی را کاملا رعایت کنید.

۵_مصرف مرتب داروهای تجویز شده توسط پزشک

سخن آخر

زمانی که دختران این عمل را انجام می‌دهند، نگران این مورد هستند که آیا بعد از ازدواج و زایمان، لابیا دوباره بزرگ می شود؟ باید گفت که خیالتان راحت باشد. اگر عمل لابیاپلاستی بعد از دوران بلوغ انجام شود و  لابیا رشد خود را به حد کافی کرده باشد، به هیچ عنوان بزرگ شدن مجدد لابیا، بعد از عمل جراحی و یا بر اثر بارداری و زایمان، صورت نخواهد گرفت.

پاسخ

بیست + دو =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید