07 اکتبر

طول عمر بیماران سرطان رحم

طول عمر بیماران سرطان رحم

طول عمر بیماران سرطان رحم چقدر است ؟ سرطان رحم، نوعی تومور است که در محیط رحم ایجاد شده و رشد می کند. این سرطان یک بیماری رایج در میان بانوان است. مخصوصاً اگر دوران یائسگی را طی کرده باشند، احتمال ابتلا به آن بالاتر می‌رود. روش تشخیص این سرطان چگونه است؟ آیا درمانی دارد؟ علائم و نشانه‌های این سرطان چیست؟ در ادامه به این پرسش های شما پاسخ خواهیم داد.

چگونه مشخص می‌شود که فرد به سرطان رحم مبتلا شده است؟

چند روش برای تشخیص این بیماری وجود دارد. امکان دارد که با انجام یک سونوگرافی، پزشک داخل رحم را مشاهده کرده و پی به این بیماری ببرد. یا از طریق یک وسیله ی کوچک، که به داخل واژن میفرستند، می‌توان این بیماری را تشخیص داد و روند رشد آن را بررسی کرد و… .
اما در بین تمامی روش ها نمونه برداری، مطمئن ترین راه برای تشخیص و شناسایی  سرطان دهانه رحم است. این روش به این طریق است که پزشک متخصص، بخش کوچکی از بافت داخلی رحم را بر می دارد و آن بخش را از جهت وجود سلول‌ های سرطانی را مورد بررسی قرار می دهد.

طول عمر بیماران سرطان رحم

پیشگیری از سرطان رحم

میتوان گفت که سن و سال، ژنتیک، سابقه ی خانوادگی و… از عواملی هستند که شانس ابتلا به سرطان رحم را افزایش می دهند. برای اینکه از این بیماری پیشگیری کنید، به طور مرتب و منظم به پزشک متخصص جهت معاینه، مراجعه کنید. با تشخیص سریع علائم می توان جلوی پیشرفت این سرطان را گرفت. همچنین برای پیشگیری از این بیماری می توانید کارهایی مانند: کاهش وزن و تعادل آن، ورزش، کنترل دیابت و کنترل فشارخون را انجام داد.

علائم سرطان رحم

برخی از خانم ها در بین دوره‌ های پریود خود، خونریزی یا لکه بینی دارند. در صورت مشاهده ی این مورد، باید به نزد پزشک رفت تا علت را مورد بررسی دقیق قرار دهد. همچنین درد در لگن و بین ران ها، کاهش وزن بی دلیل، درد در حین مقاربت، مشکل در رفع ادرار و درد در موقع خروج ادرار، از سایر علائم سرطان رحم می باشد.

طول عمر بیماران سرطان رحم

به گفته ی برخی از پزشکان، اگر این سرطان زود تشخیص داده شود و همچنین به موقع اقدام به درمان آن شود، بیمار می تواند از طول عمر خوبی برخوردار باشد. سرطان رحم، در مرحله ی اولیه، خود را با خونریزی غیر طبیعی نشان می‌دهد. اگر فرد بیمار فوراً به پزشک مراجعه کند و درمان خود را آغاز کند، می تواند بیماری را کنترل کرده و به زندگی عادی بازگردد.

درمان سرطان رحم

درمان این سرطان، با دارو و کنترل بیماری، برای بانوانی که سن کمی دارند و می‌خواهند که باردار شده و صاحب فرزند شوند، صورت می‌گیرد. گونه های دیگر درمان نیز با کمک رادیوتراپی، شیمی درمانی، پرتو درمانی، هورمون درمانی و سایر روش ها صورت می گیرد.

سخن آخر

زمانی که فرد مراجعه کننده به سرطان رحم مبتلا شده باشد، پزشک احتمالاً توصیه به برداشتن رحم خواهد کرد. با این کار پزشک نواحی که توده های سرطانی در آنجا رشد کرده را برخواهد داشت. در به دست آوردن سلامتی فرد بیمار، تبحر پزشک نقش اساسی دارد و حرف اول را می‌زند. پس حتماً در انتخاب پزشکتان به دقت نمایید.

پاسخ

10 + 19 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید