15 مه

تفاوت هودکتومی و جراحی کلیتوریس

تفاوت هودکتومی و جراحی کلیتوریس

هودکتومی یکی از جراحی های زیبایی زنان است که طرفداران زیادی در رابطه جنسی دارد. هود به قسمت بالای لابیا که محل اتصال دو لابیا است گفته میشود و مانند چادری کلیتوریس را در برگرفته است و از کلیتوریس محافظت میکند.

تفاوت هودکتومی با کلیتوریس چیست؟

هود مانند چادری کلیتوریس را پوشانده است. که این مسئله یک ناحیه امنی برای کلیتوریس است. تا کلیتوریس تحت اصطحکاک، کشش و ترومای فیزیکی قرار نگیرد و آسیب نبیند. در جراحی هودکتومی این پوست پوشاننده کلیتوریس جراحی شده و کوچک هم میشود اما در جراحی کلیتوریس که به ندرت در افراد انجام می شود خود کلیتوریس کوچک و یا لیفت می شود. این دو با هم تفاوت دارند.
جراحی کلیتوریس، جراحی خیلی سخت و بیشتری است بدلیل اینکه عصب های جنسی در گیر است و جراحی حساسی است و باید با احتیاط و در کسانی که شرایط مهم و حاد دارند انجام شود. اکثر افراد تنها لیفت برای کلیتوریس انجام میدهند تا از بیرون آمدن و بزرگی آن کم کنند. ولی زمانیکه کلیتوریس بزرگ باشد باید بخشی از آن را جدا کنند. بعضی از افراد به صورت ژنتیک کلیتوریس بزرگی دارند، که این افراد نیاز دارند که کلیتوریس را کوچک کنند، که باجراحی، کوچک کردن کلیتوریس امکان پذیر میباشد. بعضی افراد این جراحی را با هودکتومی اشتباه میگیرند، هودکتومی عمل جراحی است پوست اضافی بالای کلیتوریس برداشته می شود و کلیتوریس را بیشتر در معرض قرار می دهد، همین مسئله باعث میشود کلیتوریس میل جنسی و ارگاسم خانم ها راافزایش پیداکند، عمل های جراحی کلیتوریس و هودکتومی در یک روز قابل انجام است و می توان این عمل های جراحی را توسط بی حسی و یا بی هوشی انجام داد و معمولا نیاز به یک تا دو روز استراحت می باشد.

تفاوت هودکتومی و جراحی کلیتوریس

چه کسانی باید جراحی کلیتوریس را انجام دهند؟

افرادی که نمیتوانند به اوج لذت جنسی برسند، می توانند با انجام دادن جراحی کلیتوریس زودتر به ارگاسم برسند و از رابطه جنسی خود نهایت لذت را ببرند. با جراحی کلیتوریس بانوان می توانند چندین ارگاسم با لذت کامل را در یک رابطه جنسی داشته باشند. زنانی که از زیبایی اندام تناسلی خود رضایت ندارند با جراحی کلیتوریس، هودکتومی و سایر عمل های زیبایی زنان، ظاهر اندام تناسلی خود را جراحی یا لیفت و… کرده و ظاهری زیبا به آن میبخشند. بعضی از زنان در زمان پوشیدن لباس های تنگ احساس ناراحتی و درد دارند که می توانند  با جراحی کلیتوریس این مشکل را برطرف کرده و هر لباسی که میخواهند بدون هیچ ناراحتی و خجالتی بپوشند.

میزان اندازه کلاهک کلیتوریس

کلیتوریس با بافتی چادر مانند که به آن کلاهک گفته می شود، پوشانده شده است، این بافت کشیده شده بر کلیتوریس مدام مانع از در دسترس بودن کلیتوریس میشود. تحریک زیاد کلیتوریس باعث مشکلاتی مانند عفونت و درد و عدم تحریک در رابطه جنسی می شود. کلیتوریس نقش بسیار مهمی در لذت جنسی دارد، اگر کلاهک کلیتوریس اندازه متناسبی نداشته باشد، فرد در رسیدن به ارگاسم و رابطه جنسی با مشکل مواجه می شود. به همین دلیل کسانی که کلاهک متناسبی ندارند باید عمل جراحی انجام دهند تا چنین مشکلاتی نداشته باشند. به جراحی کلیتوریس، جراحی هودکتومی گفته میشود که وقتی چین ها به قدری بزرگ و پرچین میشوند و کلیتوریس پوشانده میشود، معلوم نیست باید از طریق این عمل جراحی چین ها را کوچک کرده و باعث زیبایی و معلوم شدن کلیتوریس میشود. به این نکته توجه کنید که به خود کلیتوریس نباید دست زده شود چون این قسمت، قسمت خیلی مهمی است و جراحی هودکتومی جراحی است که روی پوست کلیتوریس انجام میشود. همانطور که گفتیم کلیتوریس از اعصاب و اندام های حسی تشکیل شده است و باید جراح متخصص آن را جراحی کند تا خونریزی و عوارض نداشته باشد. زمان این عمل جراحی ۳۰ دقیقه الی یکساعت است ولی اگر قسمت پوست کلیتوریس و لابیاپلاستی باهم انجام شود طولانی تر است. بعضی از بیماران تصمیم میگیرند عمل تنگ کردن واژن را با عمل هودکتومی باهم همزمان انجام دهند که این زمان بیشتری میبرد و نیاز است بیمار در اتاق عمل جراحی شود. جراح متخصص زنان ابتدا جراحی داخل ناحیه تناسلی را انجام داده و سپس قسمت بیرونی را انجام میدهد. کسانی که عمل جراحی هودکتومی را انجام میدهند معمولا لابیا و ناحیه تناسلی آن ها بزرگ است و عمل هودکتومی همزمان با عمل جراحی های دیگر انجام میشود.

دکتر الهام امام جمعه دکتری با تجربه در این زمینه است که میتواند به شما کمک کند.

پاسخ

سه × 2 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید