28 فوریه

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی کدام است؟ بعد از عمل لابیاپلاستی چه مراقبت هایی را باید در نظر گرفت؟ برای داشتن یک نتیجه خوب از عمل زیبایی زنان توجه به مراقبت های بعد از آن بسیار حائز اهمیت است. در ادامه دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان در پیروزی به بررسی این موضوع می پردازند.

لابیاپلاستی برای شکل ظاهری مطلوب تر یا از بین بردن ناراحتی های ناحیه تناسلی، خشکی واژن،آتروفی و… به کار می رود. دانستن نحوه مراقبت از برشهای خود بعد از لابیاپلاستی ، بهبودی شما را بسیار آسوده تر خواهد ساخت.

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

کاندید لابیاپلاستی

لابیاپلاستی نباید در دختران زیر 18 سال انجام شود زیرا لبیاها تا اوایل بلوغ و حتی بعد از بلوغ به رشد خود ادامه می دهند.

بعضی از خانمها از ظاهر لبیا های خود رضایت ندارند به همین دلیل کاندید برای جراحی لابیاپلاستی می شوند. اما داشتن چین های پوستی در اطراف دهانه واژن کاملاً طبیعی است و در بیشتر موارد، مشکلی ایجاد نمی کند.

قبل از جراحی لابیاپلاستی به چه چیزهایی فکر کنید؟

جراحی لابیاپلاستی تصمیم بزرگی است که باید به دقت درباره آن فکر کنید.

اگر به فکر انجام لابیاپلاستی هستید، ابتدا  به دنبال یک جراح متخصص در این زمینه باشید.

در صورتی که دچار بیماری خاصی هستید حتما با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید. ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که این عمل برای شما مناسب نیست.

جراح زیبایی زنان ممکن است به شما توصیه کند قبل از اقدام به جراحی با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

هزینه لابیاپلاستی

امروزه برای نتیجه بهتر جراحی معمولا همراه با لابیاپلاستی برخی جراحی های همزمان نیز انجام می دهند، این هزینه بر طبق شرایط فرد و جراحی های لازم در هر فرد متفاوت است و نمی توان بدون معاینه در رابطه با هزینه لابیاپلاستی اظهار نظر کرد.

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

ممکن است لازم باشد چند روز از کار و یا اگر ورزش کار هستید، از هر روال ورزشی مرخصی بگیرید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، باید عمل لابیاپلاستی خود را به تعویق بی اندازید، تا در زمانی مناسب با کمال آرامش جراحی خود را انجام دهید.

از رابطه جنسی تا مدتی پرهیز کنید، باید شروع رابطه جنسی شما زیر نظر متخصص زنان باشد.

روز اول پس از جراحی، انتظار داشته باشید که لبیا ها، چه داخلی و چه خارجی ، که به ترتیب با نام های لبهای کوچک و بزرگ نیز شناخته می شوند، کاملاً متورم باشد. ممکن است پوست بالای کلیتوریس نیز برآمده باشد، حتی اگر هیچ برشی در این قسمت انجام نشده باشد.

کاملاً انتظار نداشته باشید که آنها طبیعی به نظر برسند. ممکن است به طور نگران کننده ای ناحیه تناسلی شما متورم به نظر برسد، اما جای نگرانی نیست.

در روز اول، استفاده از کمپرس سرد در محل به تسکین درد و تورم کمک می کند. برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست، از نگه داشتن کمپرس سرد در منطقه بیش از 15 دقیقه پشت سر هم خودداری کنید.

قرص های درد خود را طبق دستور جراح زیبایی زنان خود مصرف کنید. بعضی از بیماران فقط با مصرف استامینوفن اکتفا می کنند در حالی که دیگران ممکن است به چیزی کمی قوی تر نیاز داشته باشند.

از اصطکاک با لباس زیر جلوگیری کنید، راه رفتن ممکن است باعث ناراحتی یا درد متوسط ​​تا شدید شود. به همین دلیل لازم است تا چند روز بعد از عمل لابیاپلاستی استراحت کنید.

در روز دوم بعد از جراحی تورم ممکن است از روز قبل بدتر باشد. نگران نباشید برای تسکین درد و تمیز کردن ناحیه تناسلی خود را خشک نگه دارید.

انتظار ظاهر نرمال لبیا ها را نداشته باشید، هنوز تورم خواهید داشت.

شما همچنان به مصرف داروهای ضد درد خود ادامه دهید.

اگر در هفته اول درد غیر قابل تحمل، بوی بد، چرک، تخلیه بیش از حد خون، تب یا هر نگرانی دیگری دارید، باید با جراح خود تماس بگیرید.

روزهای 6 تا 7 بعد از عمل لابیاپلاستی

در روز شش و هفت، تورم باید کمی بهبود یابد اما هنوز در جایی طبیعی نیست. درد به احتمال زیاد هنوز وجود خواهد داشت اما باید کاهش یابد. پماد و داروهای ضد درد باید طبق دستور جراح استفاده شود.

برخی از خارش ها در اطراف بخیه ها طبیعی است. لازم است به کنترل های منظم خود نزد متخصص زنان توجه داشته باشید.

پاسخ

یازده − هشت =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید