20 دسامبر

علت سقط جنین

علت سقط جنین

علت سقط جنین چیست؟ سقط جنین یا سقط خود به خودی، اتفاقی است که منجر به از دست دادن جنین قبل از 20 هفته بارداری می شود. این اتفاق معمولاً در سه ماهه اول یا سه ماه دوم بارداری اتفاق می افتد.سقط به دلایل مختلف پزشکی ممکن است اتفاق بیفتد، که بسیاری از آنها تحت کنترل فرد نیستند. اما دانستن عوامل خطر، علائم و علل می تواند به شما کمک کند تا واقعه را بهتر درک کرده و از هرگونه حمایت یا درمانی دریغ نکنید.

علت سقط جنین

علائم سقط

علائم سقط جنین بسته به مرحله بارداری متفاوت است. در بعضی موارد، آنقدر سریع اتفاق می افتد که حتی ممکن است قبل از سقط جنین حتی از باردار بودن خود اطلاع نداشته باشید.

در اینجا برخی از علائم سقط جنین آورده شده است:

لکه بینی سنگین

تجربه خونریزی های شدید واژن

احساس درد و یا گرفتگی در ناحیه شکم

ترشح مایع و یا بافت از واژن

در صورت بروز هر یک از این علائم در دوران بارداری بلافاصله با متخصص زنان خود تماس بگیرید.

در دوران بارداری ، بدن شما هورمون ها و مواد مغذی جنین در حال رشد را، تأمین می کند که به رشد جنین شما کمک می کند. بیشتر سقط ها در سه ماهه اول بارداری اتفاق می افتد زیرا جنین به طور طبیعی رشد نمی کند. عوامل مختلفی می توانند باعث این امر شوند.

مشکلات ژنتیکی یا کروموزومی در دوران بارداری

کروموزوم ها ژن ها را نگه می دارند. در یک جنین در حال رشد، یک مجموعه از کروموزوم ها توسط مادر و دیگری توسط پدر نقش دارند.

نمونه هایی از این ناهنجاری های کروموزومی عبارتند از:

زوال داخل رحمی جنین: قبل از مشاهده یا احساس علائم از دست دادن بارداری ، رشد جنین متوقف می شود.

بارداری مولار: هر دو مجموعه از کروموزوم ها از پدر می آیند ، و هیچ رشد جنینی رخ نمی دهد.

حاملگی مولار نسبی: کروموزوم های مادر باقی می مانند ، اما پدر همچنین دو مجموعه کروموزوم فراهم کرده است.

هنگام تقسیم سلولهای رویان و یا به دلیل تخریب تخمک یا سلول اسپرم ، خطاهایی نیز می توانند به طور تصادفی رخ دهند. مشکلات جفت نیز می تواند منجر به سقط جنین شود.

شرایط زمینه ای و سبک زندگی

عادات مختلف و شرایط زندگی نیز بی تاثیر در سقط جنین نیست، اما این بدان معنا نیست که کار و یا ورزش کردن سبب سقط جنین شود بلکه تنها کار کردن در محیطی که در دوران بارداری در معرض پرتو و یا مواد شیمیایی باشید.

شرایط زمینه ای که می تواند در رشد جنین تداخل ایجاد کند عبارتند از:

رژیم غذایی نامناسب، مصرف مواد مخدر و الکل، سن بالای مادر، بیماری تیروئید درمان نشده، مسائل مربوط به هورمون ها، دیابت کنترل نشده، عفونت ها، ضربه، چاقی، مشکلات دهانه رحم، تنبلی تخمدان ها، فشار خون شدید، مسمومیت غذایی

و داروهای خاص.همیشه قبل از مصرف هر دارویی با متخصص زنان خود مشورت کنید تا مطمئن شوید دارویی که در دوران بارداری مصرف می شود، ضرری به جنین نمی رساند.

پاسخ

1 × 2 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید