17 فوریه

علائم اچ پی وی

علائم اچ پی وی

علائم اچ پی وی چیست؟منظور از ویروس پاپیلومای انسانی  چیست؟ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک ویروس شایع جنسی است.می توان گفت بیشتر از 100 نوع از ویروس hpv شناخته شده است، برخی از انواع آن علائم ایجاد نمی کند. انواع دیگر باعث زگیل تناسلی می شوند. انواع پرخاشگرتر HPV می تواند باعث سرطان در زنان و مردان شود.

 HPV از طریق تماس دستگاه تناسلی یا پوست به پوست بین افراد منتقل می شود. هم زنان و هم مردان می توانند HPV بگیرند و آن را انتقال دهند. اغلب ، آنها نمی دانند که آلوده به ویروس هستند، بنابراین به راحتی آن را به افراد دیگر منتقل می کنند. تقریباً تمام افرادی که رابطه جنسی داشته اند در دوره ای از زندگی خود به HPV مبتلا می شوند.

علائم اچ پی وی

علائم اچ پی وی

بیشتر افراد مبتلا به HPV علائم یا مشکلات سلامتی ناشی از آن ندارند. در 90٪ موارد، سیستم ایمنی بدن، HPV را طی دو سال پاک می کند. اما هیچ راهی وجود ندارد که بتوان فهمید چه افرادی مبتلا به HPV می شوند و دچار مشکلات سلامتی هستند.

گاهی اوقات، انواع خاصی از HPV می تواند باعث زگیل تناسلی در مردان و زنان شود. بندرت ، این نوع ها همچنین می توانند باعث ایجاد زگیل در گلو شوند – بیماری به نام پاپیلوماتوز تنفسی مکرر.

انواع دیگر HPV می تواند باعث غیرطبیعی شدن سلولهای طبیعی بدن شود و با گذشت زمان منجر به سرطان گردد. این نوع HPV می تواند باعث سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های کمتر شایع، از جمله سرطان های ولو، واژن، آلت تناسلی، مقعد و دهانه حلق (پشت گلو ، از جمله پایه زبان و لوزه ها) شود.

انواع مختلف HPV که می توانند باعث ایجاد زگیل های تناسلی شوند، با انواع مختلف سرطان یکی نیستند.

چه عواملی احتمال ابتلا به اچ پی وی را بیشتر می کند؟

عفونت از طریق HPV هنگامی رخ می دهد که ویروس وارد بدن شما شود. این اتفاق اغلب در هنگام رابطه جنسی واژینال، مقعد یا دهان با شخصی که قبلاً آلوده است می افتد. HPV از طریق تماس پوست به پوست پخش می شود، نه از طریق مایعات بدن.

درمان HPV

هیچ درمانی برای خود ویروس وجود ندارد. در بسیاری از مردان و زنان ، HPV خود به خود از بین می رود بدون اینکه مشکلی برای سلامتی ایجاد کند. برای شرایطی که ویروس ایجاد می کند روش های درمانی وجود دارد. این موارد شامل زگیل های تناسلی ، سلول های پیش سرطانی و سرطان است.

زگیل های تناسلی باید توسط پزشک معالجه شوند. از محصولات ضد زگیل بدون نسخه پزشک استفاده نکنید. قرار نیست از این مواد شیمیایی برای زگیل های تناسلی استفاده شود. آنها می توانند پوست را تحریک کنند.

در صورت یافتن سلول های پیش سرطانی ، بافت غیرطبیعی برداشته می شود تا به سرطان تبدیل نشود. در صورت یافتن سرطان ، درمان متفاوت خواهد بود.  با توجه به نوع سرطان ، مرحله و سن بیمار درمان تفاوت دارد.

زندگی با HPV

ممکن است آزمایش HPV بدون داشتن علائم سرطان یا زگیل های تناسلی مثبت باشد. پزشک شما احتمالاً می خواهد هر 4 تا 6 ماه یکبار آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید تا زمانی که عفونت از بین برود.

اکثر زنانی که آزمایش پاپ اسمیر معمولی خود را انجام می دهند و از نظر پزشک خود پیروی می کنند ، به سرطان دهانه رحم مبتلا نخواهند شد.زیرا این ویروس مدت زمان طولانی طول می کشد تا توسعه یابد.

پاسخ

8 + 5 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید