13 ژوئن

عفونت های بعد از جراحی زیبایی واژن

عفونت های بعد از جراحی زیبایی واژن

سالیانه خانم های زیادی برای جراحی زیبایی واژن اقدام می کنند و می خواهند عوارضی که به دلیل زایمان های متعدد و یا یائسگی با آن رو به رو هستند را درمان نمایند.

بعد از آن که جراحی زیبایی واژن را انجام دادند باید به مراقبت هایی که متخصص زنان از آن ها می خواهند، را انجام دهند. زیرا ممکن است به عفونت های بعد از جراحی زیبایی واژن مبتلا شوند.

خانم دکتر امام جمعه در این مقاله به توضیح عفونت های بعد از جراحی زیبایی واژن می پردازد.

جراحی زیبایی واژن همانند هر جرایح دیگر ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. یکی از این عوارض،

عفونت های بعد از جراحی زیبایی واژن می باشد. برای دریافت مشاوره از خانم دکتر امام جمعه، جراح زیابی زنان با شماره های  ۲۲۶۲۲۰۴ – ۳۳۳۰۳۷۲۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

عفونت های بعد از جراحی زیبایی واژن

کلیه عمل های جراحی زیبایی واژن نظیر، سیستوسل، رکتوسل، پرینورافی، لابیاپلاستی امکان عفونت در این افراد وجود دارد. از آن جایی که به دلیل جراحی هایی که جراح زیبایی زنان بر روی پوست انجام می دهد، امکان و ریسک عفونت ها بالا می رود، به هر حال انجام یک سری از اقدامات بعد از انجام جراحی زیبایی واژن بسیار مهم است.

عفونت بعد از جراحی زیبایی واژن

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی واژن

اولین اقداماتی که بعد از جراحی زیبایی واژن باید به موارد زیادی توجه نمود و انجام داد. در ادامه دکتر امام جمعه به برخی از این اقدامات می پردازند.

  • در اولین قدم که باید بعد از همه جراحی های زیبایی واژن انجام شود، خشک نگه داشتن ناحی واژن است.

زیرا وجود رطوبت در این ناحیه سبب افزایش میزان عفونت می شود.همچنین باید شستشوی روزانه را داشت و محل جراحی را باید با سشوار خشک کرد.

این مسئله که واژن را باید خشک نگه داشت به این دلیل است که خود واژن دارای باکتری هایی است که باعث ایجاد عفونت در این ناحیه می شود و اگر فرد شرایط بروز و افزایش این باکتری ها را فراهم نماید ممکن است عوارض جدی را به همراه داشته باشد.

  • تغذیه مناسب می تواند در کاهش عفونت در بدن و به طبع آن در ناحیه واژن که تحت جراحی زیبایی واژن قرار گرفته است، موثر باشد.

تا درمان کامل محل جراحی بدون جراحت جراحی باشد. دکتر امام جمعه در این خصوص توضیح می دهند که مصرف مواد غذایی و خوراکی حاوی ویتامین C می تواند باعث افزایش کلاژن سازی و ترمیم سریع تر محل جراحی کمک نماید.

  • مهمترین بخش از توصیه های خانم دکتر امام جمعه این است که خانمی که هر یک از عمل های جراحی زیبایی واژن را انجام داده است، پرهیز از رابطه جنسی است. زیرا خانم هایی که این نوع از جراحی را انجام داده اند، باید به مدت 40 روز از داشتن رابطه جنسی خودداری نمایند تا عفونتی وارد محل جراحی نشود. همچنین خون رسانی در قسمت هایی که جراحی زیبایی واژن انجام شده است باید انجام شود تا شریع تر بهبود پیدا کند.
  • پس از جراحی لابیاپلاستی بیماران می توانند پس از 72ساعت تمامی فعالیت های خود را از سر بگیرند ، شخص ممکن است با درد و تورم پس از لابیاپلاستی روبرو شود که با استفاده از یخ می توان تورم را کاهش داد .
  • پوشیدن لباس های گشاد ، عدم استفاده از لباس های تنگ تا سه هفته پس از عمل لابیاپلاستی توصیه می شود .
  • هم چنین بیماران باید تمامی داروهای را که پزشک تجویز نموده است را سر زمان بیان شده مصرف نماید تا بهبودی سریع تر حاصل شود.
  • از انجام کار های سنگین اجتناب شود.
  • ورزش های سنگین و سخت ممکن است باعث افزایش خونریزی و عفونت شود.
  • استفاده از لباس های زیر دارای پلاستیک ممکن است باعث افزایش عفونت در محل جراحی شود.
  • تا درمان کامل محل جراحی، استفاده از کرم و لوسیون های مربوط به واژن ممنوع است.
  • در هنگام شستشو از صابون های معطر استفاده نشود.
  • از رفتن به سونا و استخر و داخل آب دریا به مدت یک ماه اجتناب شود.زیرا ممکن است عفونت از این راه ها نیز منتقل گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی زیبایی واژن کلیک نمایید.

مقالات مرتبط

جراحی زیبایی واژن 

 تنگ کردن واژن با جراحی

جراحی تنگ کردن واژن

جراحی لب های واژن

و….

راه های ارتباطی

  ۰ ۲۲۶۲۲۰۴ – ۳۳۳۰۳۷۲۷

شما عزیزان در شبکه های اجتماعی می توانید ما را دنبال کنید ، راه های ارتباطی ما در تلگرام و اینستاگرام

کانال تلگرام متخصص زناناینستاگرام متخصص زنان

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
با تشکر، مدیریت سایت دکتر امام جمعه ، متخصص زنان

پاسخ

بیست + 10 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید