25 جولای

راه های عقب انداختن قاعدگی

راه های عقب انداختن قاعدگی

راه های عقب انداختن قاعدگی چیست؟ خیلی از بانوان در زمان مراجعه به مطب دکتر الهام امام جمعه از راه های به تاخیر انداختن یائسگی سوال می کنند.یائسگی یک روند طبیعی است که به موجب آن زن دیگر پریود نمی شود و نمی تواند به طور طبیعی باردار شود. این به طور معمول بین 45 تا 55 سالگی اتفاق می افتد، زیرا هورمون استروژن، شروع به کاهش می کند. با تعداد بیشتری از زنان که به دنبال کار هستند و بچه دار شدن را به تأخیر می اندازند، احتمال تاخیر در یائسگی می تواند به آنها امکان بارداری را بدهد، اما آیا می توان یائسگی را به تأخیر انداخت؟

یائسگی چیست؟

در دوران یائسگی، تعداد فولیکول های تخمدان به سرعت کاهش می یابد و هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH) دیگر باعث رشد تخمک نمی شود و در نتیجه، تولید استروژن کاهش یافته و قاعدگی متوقف می شود.

علائم یائسگی

علائم یائسگی ممکن است در هر خانم متفاوت باشد . اول، تغییرات محسوس اغلب مربوط به الگوی دوره های آنها است. زنان ممکن است پریودهای غیرمعمول سنگین یا سبک داشته باشند و ممکن است دفعات پریود آنها تغییر کند.علاوه بر این، برخی از علائم زیر ممکن است تجربه شود:

گرگرفتگی

کاهش میل جنسی

خشکی واژن

تغییرات خلق و خوی

مشکل خوابیدن

عرق شبانه

علائم به طور معمول 4 سال طول می کشد، اما برای هر زن متفاوت است. کاهش سطح استروژن که با یائسگی رخ می دهد با کاهش توده استخوانی و افزایش خطر پوکی استخوان همراه است.

راه های عقب انداختن قاعدگی

درمان علائم یائسگی

از آنجا که یائسگی برای همه خانم ها یک اتفاق طبیعی است، بنابراین درمان ضروری نیست. بسیاری از زنان دریافتند که تغییر سبک زندگی برای عملکرد طبیعی با این تغییرات کافی است. با این حال، برخی از زنان مایل به تسکین علائم یائسگی هستند.

درمان جایگزینی هورمون برای کنترل برخی علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و خشکی واژن در دسترس است. با این حال، این داروها با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان پستان همراه بوده اند، بنابراین زنان باید قبل از شروع درمان با متخصص زنان در مورد خطرات و مزایا صحبت کنند.

یائسگی جز تغییرات فیزیولوژیک بدن است، همچنان که افراد از دوره نوجوانی به جوانی وارد می شوند، سن یائسگی نیز جز تغییرات فیزیولوژیک بدن است  و استفاده از بسیاری از هورمون ها می تواند در به تاخیر انداختن یائسگی موثر باشد، اما باید بدانید که استفاده از هورمون چه مزایا و معایبی دارد. متاسفانه استفاده از هورمون ها ریسک ابتلا به سرطان ها را افزایش می دهد، در نتیجه بهتر است استفاده از هورمون تراپی تنها زیر نظر متخصص زنان انجام شود، زیرا این روش در همه خانم ها تاثیر گذار نیست.

آیا می توان یائسگی را به تأخیر انداخت؟

برای برخی، علائمی که هنگام یائسگی تجربه می شوند می توانند ناتوان کننده باشند. علاوه بر این، به دلیل کاهش هورمون های جنسی، می تواند تاثیر مستقیم بر روابط داشته باشد.امروزه روش های مختلفی وجود دارد که می تواند این مشکل را برطرف کند، بسته به شرایط افراد هر کدام از این روش ها پیشنهاد می شود.داشتن گزینه به تأخیر انداختن یائسگی می تواند به زنان این امکان را بدهد که در مدیریت سلامت خود پیشگام باشند و در صورت تمایل، یائسگی را به تأخیر بیندازند.

پاسخ

9 − هفت =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید