14 فوریه

دوران نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی

دوران نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی چقدر است؟ یکی از مهم ترین سوالاتی که  ذهن مراجعین عمل لابیاپلاستی را بسیار درگیر می کند و همیشه از متخصصانی که به آن ها مراجعه کرده اند می پرسند این می باشد که پس از این که لابیاپلاستی انجام شد دوره بهبودی و نقاهت چه مدت طول می کشد و چگونه می باشد؟

این سوال در بین خانم هایی که شاغل می باشند دارای اهمیت بالایی است؛ حال ما به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله راجب این موضوع صحبت کنیم تا اطلاعات شما را درباره این قضیه بالا ببریم.

نکته بسیار مهم در میزان بهبودی بعد از انجام لابیاپلاستی به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

دوران نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی​

یکی از مسائل و نکته هایی که مربوط به میزان بهبودی مطرح است و قابل اهمیت می باشد قدرت و میزان ترمیم پوست می باشد، مطمئنا می دانید که هر چه قدر زخم های به وجود آمده زودتر و سریع تر بهبود پیدا کنند باعث می شود شخص ازعلائم و عوارض موقتی که بر اساس عمل لابیاپلاستی به وجود آمده است سریع تر رهایی پیدا کند.

یکی دیگر از مسائل که در زمینه بهبودی بعد از لابیاپلاستی مهم می باشد ، استفاده از کرم های ترمیم کننده است که توسط پزشک مربوطه بعد از عمل برای شما تجویز خواهد شد اما یادتان باشد که استفاده از این کرم ها بدون نسخه و تجویز پزشک اصلا توصیه نمیشود.

متاسفانه بسیاری از کسانی که این عمل را انجام داده اند در استفاده از کرم های ترمیم کننده بسیار سهل انگاری می کنند که این امر موجب پیامد های منفی در نتیجه انتهایی عمل خواهد شد.

انجلم دادن عمل لابیاپلاستی با لیز

انجام دادن لابیاپلاستی به وسیله ی لیزر به نوبه ی خود یکی از مهم ترین و حساس ترین مسائل و مواردی می باشد که می تواند موجب شود فرد دارای دوره نقاهت بسیار کوتاهی بعد از عمل داشته باشد، به طور مثال لیزر مونالیزاتاچ که از آن برای ایجاد براش های لابیاپلاستی استفاده می شود و در این موضوع کاربرد دارد در حین برش می تواند با سرعت بالا زخم های ایجاد شده را با افزایش سرعت انعقاد ترمیم کند و این امر باعث می شود تا شخص دچار هیچ خونریزی نشود.

همچنین نکته ای که بسیار اهمیت دارد این می باشد که این نوع لیزر می تواند باعث کاهش ابتلا به انواع عفونت ها و مشکلات دیگر که می تواند پس از عمل به وجود آید شود.

یکی از موضوعاتی که می تواند در بهبود سریع زخم ها در فرد کمک کند، این است که مراقبت هایی که باید انجام دهید بعد از عمل به درستی انجام شود و هیچ عارضه خاصی به وجود نیاید.

انتخاب دکتر لابیاپلاستی

حتما در انتخاب دکتر خود دقت کنید و با تحقیق کردن راجب پزشک ها آن را انتخاب نمایید، زدن بخیه درست و با تکنیک صحیح توسط پزشک یکی دیگر از مسائلی می باشد که در روند بهبودی سریع فرد بسیار مهم و میسر می باشد. دکتر الهام امام جمعه یکی متخصص جراحی زنان فلوشیپ جراحی یکی از مجرب ترین پزشکان جراحی لابیاپلاستی هستند .

هنگامی که بخیه زدن به درستی انجام شود منجر می شود تا دیگر فرد به مشکلاتی که ممکن است بعد از انجام لابیاپلاستی درگیر شود، دچار نشود.

نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم مواردی می باشد که شما با رعایت کردن و توجه کردن به آن ها می توانید دوره نقاهت خود را به طور چشمگیری کاهش دهید و با جلوگیری از بروز هر نوع پیشامد و مشکلی به بهبود سریع خود کمک کنید.

دوران نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی

استفاده از رژیم غذایی و دارو در دوران نقاهت لابیاپلاستی

استفاده از داروها و آنتی بیوتیک هایتان باید حتما سر وقت باشد پس به این موضوع اهمیت زیادی بدهید.

از رژیم های غذایی در این مدت استفاده کنید و میوه و سبزیجات و مواد فیبردار را در این برنامه غذایی قرار دهید تا دچار یبوست نشوید و از این قضیه جلوگیری نمایید.یادتان باشد در این مدت از نصرف غذا خای تند و چرب حتما خودداری نمایید.

برای بهبود پیدا کردن سریع تر بخیه ها می توانید از امگا3 و ویتامین های موجود استفاده نمایید.

روش خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی و رعایت نکات بهداشتی

در 48 ساعت بعد از عمل حتما یک بالش زیر باسن خود بگذارید تا بتوانید باعث شوید سطح لگن بالا بیاورید و موجب شوید از تورم پیشگیری شود در این مدت از نشستن های طولانی مدت حتما خودداری کنید.

در 48 ساعت اولیه بعد از لابیاپلاستی رعایت بهداشت بسیار اهمیت دارد، بهتر است در صورت نیاز به سرویس بهداشتی حتما واژن خود را با آب خنک بشورید و اگر می توانید از ژل شستشوی بانوان استفاده کنید چون این امر می تواند برای ضدعفونی کردن واژن مفید باشد اما حتما درباره ی استفاده کردن از ژل ها با پزشکتان مشورت کنید.

 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است به دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان و زایمان و زیبایی مراجعه نمایید. شماره تماس با مطب  ۰ ۲۲۶۲۲۰۴ – ۳۳۳۰۳۷۲۷

 

روش شستن واژن بعد از عمل لابیاپلاستی

یکی دیگر از نکاتی که اهمیت دارید این می باشد که بعد از شستن واژن حتما باید آن را خشک نمایید و این امری ضروری می باشد بهترین راه برای خشک کردن واژن در این مدت استفاده از سشوار می باشد.

حال باید به این موضوع اشاره کنیم که با رعایت این نکات که باعث کاهش دوره نقاهت لابیاپلاستی خواهند شد، دوره نقاهت بعد از این عمل چگونه خواهد بود؟

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم 99 درصد افراد پس از لابیاپلاستی به 1 روز استراحت مطلق نیاز دارند و پس از این 1 روز باید حتما به جراح خود مراجع کنند تا توسط جراح محل زخم به طور مجدد معاینه شود.

پس گذشتن این 24 ساعت شما برای 2 الی 3 روز به استراحت نسبی نیاز دارید و باید در این چند روز احتیاط های کامل را انجام دهید که در به این موضوع در بالا اشره کردیم و مفصل راجب آن صحبت کردیم.

یک هفته بعد از عمل لابیاپلاستی و خارش بعد از عمل لابیاپلاستی

حال پس از گذشت یک هفته از لابیاپلاستی، بخیه های زده شده آرام آرام از محل زخم ایجاد شده جدا خواهند شد و ممکن ایت در این مدت محل زخم شما دچار خارش شود اما به این خارش اصلا اهمیت ندهید و خود را نخارانید.

اگر این خارش ها همراه با درد و سوزش و التهاب شدید  در محل زخم بود، به این معنا می باشد که متاسفانه محل زخم دچتر عفونت شده و شما باید هرچه سریع تر به جراح خود مراجعه کنید در غیراینصورت نشانی بارز برای جوش خوردن بخیه‌ها می باشد.

رابطه جنسی بعد از عمل لابیاپلاستی

شما تا 6 الی 7 هفته بعد از عمل نمی توانید به هیچ عنوان رابطه جنسی داشته باشید و در این مدت دوره نقاهت شما به طور کامل تمام خواهد شد.

اما باید بدانید تا تمام تورم ها، التهابات و همچنین زخم ها ترمیم نشوند شما نمی توانید نتیجه عمل را مشاهده کنید پس تا این دوران به طور کامل تمام نشده است باید کامل صبر کنید و از قضاوت راجب عمل پرهیز نمایید.

به دلیل این تورم ها و کبودی ها تا 40 روز ممکن است عدم تقارن در محل عمل وجود داشته باشد پس یادتان باشد از بازدید روزانه محل عمل خودداری نمایید.

 

 

راه های ارتباطی

  ۰ ۲۲۶۲۲۰۴ – ۳۳۳۰۳۷۲۷

شما عزیزان در شبکه های اجتماعی می توانید ما را دنبال کنید ، راه های ارتباطی ما در تلگرام و اینستاگرام

کانال تلگرام دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان و زایماناینستاگرام دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان و زایمان

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
با تشکر، مدیریت سایت دکتر امام جمعه ، متخصص و جراح زنان فلوشیپ زیبایی زنان 

 

 

پاسخ

12 + شش =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید