29 جولای

درمان مشکلات جنسی زنان

درمان مشکلات جنسی زنان

یک مشکل جنسی یا اختلال در عملکرد جنسی به هر شکل می تواند مانع از احساس رضایت دو طرف در  فعالیت جنسی شود. اما مشکلات جنسی در زنان به چه دلایلی بروز می کند و بهترین راهکار برای درمان آن ها چیست ؟

به طور حتم یک رابطه خوب و رضایت بخش زمینه ساز استحکام بنیان خانواده است.

تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است، می توان گفت اختلال عملکرد جنسی بسیار شایع است، در بانوان با درصد 43 و در مردان 31 درصد. متاسفانه خیلی از افراد از بیان مشکلات جنسی خود شرم می کنند در حالی که این کاملا اشتباه است، زیرا امروزه روش های مختلفی وجود دارد که می توان بیشتر اختلالات مربوط به عملکرد جنسی را درمان کرد .

درمان مشکلات جنسی زنان
درمان مشکلات جنسی زنان

چه عواملی باعث اختلال در عملکرد جنسی می شوند؟

اختلال در عملکرد جنسی می تواند نتیجه یک مشکل جسمی یا روانی باشد.

دلایل جسمی. بسیاری از شرایط جسمی و  یا پزشکی می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد جنسی افراد شود. این شرایط شامل دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های اعصاب ، عدم تعادل هورمونی ، یائسگی به علاوه بیماری های مزمن مانند بیماری کلیوی یا نارسایی کبدی و یا سوء مصرف مواد است. علاوه بر این ، عوارض جانبی برخی داروهای خاص ، از جمله برخی داروهای ضد افسردگی ، می تواند بر میل و عملکرد جنسی تأثیر بگذارد.

دلایل روانشناختی. اختلال جنسی با دلیل روانشناختی بیشتر مربوط به اضطراب ناشی از کار، نگرانی از کیفیت عملکرد جنسی، استرس، افسردگی، احساس گناه یا اثرات یک آسیب جنسی در گذشته است.

چه افرادی بیشتر تحت تأثیر اختلال عملکرد جنسی هستند؟

زن و مرد هر دو تحت تأثیر اختلال عملکرد جنسی قرار دارند. مشکلات جنسی در بزرگسالان در هر سنی بروز می کند. در میان افراد مبتلا به این بیماری ، افراد مسن بیشتر دیده می شوند و ممکن است با کاهش سلامت همراه با افزایش سن مرتبط باشد.

انواع مشکلات جنسی زنان

واژینیسموس

سرد مزاجی در بانوان

تنفر جنسی

تجربه آمیزش دردناک

اختلال در عدم رسیدن به ارگاسم

اختلال بروز سر درد بعد از آمیزش

اختلال افسردگی بعد از آمیزش و…

این ها همگی اختلالات جنسی در خانم ها هستند، که بنا به دلایل مختلف در آن ها دیده می شود. لازم است متخصص زنان بعد از بررسی و شناخت دلیل اصلی بروز مشکل جنسی، راهکار درمان را برای آن انتخاب کند .

بیزاری جنسی

می توان گفت از حاد ترین مشکلات جنسی در بانوان همین علت است، این اختلال بیشتر در بانوانی که در کودکی و یا دوره ای از زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته اند دیده می شود .

همچنین ارتباط زوجین با یکدیگر نیز می تواند در بروز این اختلالات کمک کننده باشد ،  اختلافات زناشویی نیز ممکن است به بیزاری جنسی در بانوان منجر شود .

درمان مشکلات جنسی در زنان

همانطور که گفته شد بسته به علت بروز اختلال جنسی باید روش درمان انتخاب شود، خیلی از این مشکلات روانی هستند و لازم است تا فرد به متخصص در این رابطه مراجعه کند، اما مواردی از جمله واژینیسموس و مشکلاتی که مربوط به ظاهر و عملکرد ناحیه تناسلی بانوان می شود را می توان با روش های مختلف درمان کرد .جراحی های زیبایی زنان علاوه بر برطرف کردن مشکل می تواند در اعتماد به نفس افراد در حین رابطه و درمان ارگاسم کمک کننده باشند . پس توصیه می شود از بیان مشکلات جنسی خود شرم نکنید زیرا در صورت عدم درمان، به مراتب این اختلالات زمینه ساز برای بروز مشکلات بسیاری می شوند .

پاسخ

یازده − 5 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید