28 سپتامبر

درمان تیرگی واژن

درمان تیرگی واژن

درمان تیرگی واژن چیست؟ بیشتر خانم ها به زیبایی و سلامتی خود بسیار توجه می کند. امروزه چهره و صورت دیگر تنها دغدغه و موضوع نگرانی در بین بانوان نیست و بانوان دوست دارند که تمامی نقاط بدنشان زیبا و جذاب به نظر برسد‌. زیبایی واژن نیز از این امر مستثنی نمی باشد. بسیاری از بانوان، به دنبال راهی برای جوانسازی، روشن شدن و سفید کردن واژن خود هستند. روشن کردن واژن و رفع تیرگی آن، روشی بی خطر و بدون درد است. که هم به زیبایی این ناحیه منجر می‌شود و هم کیفیت رابطه جنسی را بالا میبرد.

روشن سازی واژن

روشن کردن ناحیه ی تناسلی، می تواند با روش‌های گوناگونی صورت بگیرد. از درمان هایی به روش های خانگی گرفته، تا ماسکهای گیاهی و کرم های شیمیایی. اما امروزه با پیشرفت علم، پزشکان قادرند که با روش‌های نوینی همچون کربوکسی تراپی واژن و لیزر، تیرگی های واژن را رفع کنند.

چرا تیرگی واژن؟

تیرگی واژن دلایل گوناگونی دارد. اما دلیل اصلی آن، وجود بیش از حد ملانین این ناحیه از پوست است. این عارضه ی پوستی کاملاً بی خطر می باشد. اما مشکلی که وجود دارد این است، که گاهی این قسمت‌های پوست از سایر نواحی بدن و پوست فرد تیره تر است و تصویر زیبایی را نشان نمی دهد. از مهمترین عوامل ایجاد تیرگی ها، تغییرات هورمونی و افزایش هورمون های جنسی است، که معمولاً در زمان های بارداری صورت میگیرد.
افزایش سن و ژنتیک نیز از عوامل مهم دیگر تیرگی واژن هستند .

درمان تیرگی واژن

از دلایل عمده ی تیرگی های واژن می توان به مواردی اشاره کرد:

۱_افزایش سن و پیری، باعث تیرگی واژن می شود. تیرگی واژن با افزایش سن، یک امر کاملا اجتناب‌ناپذیر است. ولی گاهی تغییر در سبک زندگی، می تواند روند تیره شدن را کندتر کند.
۲_ ژنتیک: هر انسان نسبت به انسان دیگر از سیستم بدنی خاص خود برخوردار است. گاهی بعضی از خانم ها به طور مادرزادی در قسمت واژن، ران و زیر بغل خود پوست تیره تری دارند.
۳_بیماری های قارچی و عفونتهایی مانند فولیکولیت، از دلایل تیرگی واژن است.
۴_بارداری و زایمان، تعادل استروژن را به هم می‌زند و رنگ پوست و واژن را تغییر می‌دهد. این عامل از شایع‌ترین دلیل های تیرگی واژن در افراد است. مخصوصاً افرادی که قبلاً دارای واژن سفید بودند.

چگونه می توان تیرگی دستگاه تناسلی را رفع کرد؟

در حال حاضر، استفاده از لیزر و کربوکسی تراپی، روش های بسیار موثر هستند که تیرگی واژن را کاهش می‌دهند و یا از بین خواهند برد. تعداد جلسات، معمولاً به میزان تیرگی پوست افراد بستگی دارد و تعداد جلسات حداقل بین ۲ تا ۵ جلسه است.

روشن سازی واژن با لیزر

استفاده از لیزر، یکی از موثرترین و جدیدترین روشهای رفع تیرگی واژن و روشن سازی آن است. قبلتر گفتیم که یکی از علل تیرگی ناحیه ی تناسلی، افزایش ملانین در زیر لایه ی اپیدرم است. با استفاده از لیزر، میتوان این تیرگی را رفع کرد.
حدودآ ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌توان با استفاده از لیزر، پوست ناحیه ی تناسلی و واژن را روشن نمود. این روش ماندگاری طولانی نیز دارد.

پاسخ

18 + 6 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید