23 نوامبر

درد حین رابطه جنسی

درد در حین رابطه ی جنسی

احساس درد در زمان رابطه ی جنسی، یک درد مدام است که می تواند علت های گوناگونی داشته باشد. درد در مقاربت، باعث مشکلات زیادی در رابطه ی زناشویی می شود. جالب است بدانید که درد حین رابطه ی جنسی، هم در زنان و هم در مردان وجود دارد؛ اما این درد در زنان شایع‌تر است. درد مقاربت می‌تواند هم دلیل جسمی داشته باشد و هم دلیل روانی. این درد دارای درجات گوناگونی است و در افراد متفاوت می‌باشد. گاهی نیز یائسگی و عوارض آن، می تواند با درد با رابطه ی جنسی مرتبط باشد.

درمان درد در حین رابطه ی جنسی

درد در حین رابطه ی جنسی چگونه است؟

۱_ اگر در زمان مقاربت و حین رابطه ی جنسی، در قسمت واژن خود احساس درد دارید.

۲_ممکن است این درد در عمق لگن احساس شود.

۳_درد امکان دارد که به صورت موضعی باشد و یا یک درد پخش و وسیع

۴_ممکن است که با احساس سوزش، خود را نشان دهد.

چرا درد در حین رابطه ی جنسی ایجاد می شود؟

به وجود آمدن درد در زمان رابطه ی جنسی، می تواند علت های گوناگونی داشته باشد، که ریشه ی این دردها هم جسمی می‌تواند باشد و هم روحی روانی. خشکی واژن، انقباض غیر ارادی و یا واژینیسموس در زنان، آسیب به دستگاه تناسلی، عفونت، التهاب واژن، اختلالات پوستی در ناحیه ی واژینال، ناهنجاری و اختلالات در زمان تولد و یا بیماری‌های خاص، از علت‌های جسمی بروز درد در حین رابطه ی جنسی هستند.
اما علت های روانشناختی عبارتند از:

۱_ اضطراب

۲_ترس

۳_افسردگی

۴_ استرس

۵_ سابقه ی تجاوز

۶_سابقه ی خشونت جنسی و …

درمان درد در رابطه ی جنسی

برای درمان این مشکل در زنان، ابتدا باید ریشه ی آن را پیدا کرد و بعد به درمان پرداخت. درمان درد در رابطه ی جنسی از چند طریق امکان پذیر است.

اگر دلیل درد در هنگام رابطه ریشه ی روانی داشته باشد، مانند: تجاوز، سوء استفاده ی جنسی، آسیب جسمانی و یا سایر مسائل عاطفی، مشاوره به فرد کمک شایانی خواهد کرد. درمان دارویی نیز زمانی انجام می‌شود که درد در مقاربت و رابطه ی جنسی، ناشی از عفونت و یا بیماری‌های گوناگون باشد. همچنین بعضی از داروها، خشکی واژن و در نتیجه درد رابطه را به دنبال دارند، که پزشک آن‌ها را عوض خواهد کرد. گاهی نیز درد در مقاربت، ناشی از پایین بودن سطح استروژن در بدن است، که به راحتی می‌توان از طریق استروژن موضعی این مورد را درمان کرد.
علاوه بر موارد گفته شده:

۱_درمان و حساسیت زدایی

۲_ تغییر در شیوه ی زندگی

۳_ تغییر در رفتار جنسی

۴_ استفاده از روان کننده در حین رابطه ی جنسی

۵_ تغییر پوزیشن در هنگام رابطه

می تواند درد را در حین رابطه ی جنسی کم کند.

سخن پایانی

درمان درد در رابطه ی جنسی را می‌توان با رعایت و حفظ سلامتی جنسی نیز کاهش داد. داشتن رابطه های جنسی سالم، انجام معاینات مرتب پزشکی جهت جلوگیری از بروز عفونت، می تواند بروز درد در رابطه ی جنسی را کم کند. این درد می تواند به عدم تمایل زن به رابطه ی جنسی منجر شده و سردی بین زوجین این را به وجود بیاورد. پس جهت درمان لازم است که به پزشک متخصص زنان در پیروزی مراجعه کنید تا سریعا مشکل را رفع کند.

پاسخ

سه × چهار =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید