07 نوامبر

تنگ کردن کانال واژن با جراحی

تنگ کردن کانال واژن با جراحی

جراحی تنگ کردن واژن، از آن دسته جراحی های زیبایی ناحیه واژینال است که در جهت رفع گشادی کانال واژن و زیباسازی و جوان شدن این ناحیه صورت می‌گیرد.  در طی گذشت زمان و با بالا رفتن سن و زایمان های طبیعی، عضلات واژن خاصیت الاستیسیته خود را از دست داده و شل می شوند؛ در نتیجه فرد احساس خوبی از رابطه ی جنسی ندارد و با مشکلاتی مواجه خواهد بود. برای رفع این مشکل، عمل واژینوپلاستی را جهت تنگ کردن کانال واژن انجام می دهند.

تنگ کردن کانال واژن با جراحی

چه عواملی سبب شل شدگی واژن می شود؟

۱_زایمان های طبیعی متعدد: در زایمان طبیعی بافت‌های عضلانی واژن و اطراف آن کشیدگی زیادی را تحمل می‌کنند و این مورد باعث افزایش قطر واژن خواهد شد.

۲_چاقی و لاغری مکرر: افرادی که مدام در حال رژیم هستند و یا بر اثر عواملی چاق و لاغر می شوند، واژنشان دچار شل شدگی خواهد شد.

۳_رابطه های جنسی متعدد: زنانی که رابطه ی جنسی مکرر و زیادی داشته اند نیز به گشادی واژن مبتلا می‌شوند.

۴_ چندقلوزایی

۵_ بالا رفتن

۶_ضعف ژنتیکی در عضلات کف لگن

چه زمانی باید به تنگ کردن واژن فکر کرد؟

اگر شما از گشادی واژن رنج می‌برید، قطعا از رابطه ی جنسی خود نیز رضایت کامل ندارید. این مورد حتماً برای شریک جنسی شما نیز خوشایند نمی باشد. همچنین گشادی واژن و باز بودن دهانه واژن، باعث می‌شود تا فرد به عفونت‌های مکرر مبتلا شود، تمامی این مشکلات را می توان با عمل واژینوپلاستی رفع نمود.

تنگ کردن کانال واژن چگونه انجام می گیرد؟

وقتی که گشادی واژن در زنان زیاد باشد، می‌توان گفت که بهترین روش درمان، جراحی است. عمل تنگ کردن کانال واژن را واژینوپلاستی نیز می نامند. انجام جراحی واژینوپلاستی حتما باید توسط متخصص زنان انجام گیرد. این جراحی نهایتاً تا دو ساعت طول خواهد کشید، در طول این جراحی برش هایی در اطراف واژن و در خود واژن ایجاد شده و بافت های اضافی را بر می‌دارند، و بعد از آن عضلات را به هم بخیه می زنند. گفتنی است که این عمل با بیهوشی و یا بی حسی نخاعی انجام می شود.

آیا زایمان به روش سزارین نیز باعث گشادی واژن می شود؟

بسیاری از بانوان فکر می کنند که تنها زایمان طبیعی مسبب گشادی واژن است و اگر به روش سزارین زایمان کنند، دیگر به گشادی واژن دچار نمی‌شوند. اما در واقع به جز زایمان، عوامل متعدد دیگری نیز در شل شدگی واژن نقش دارند. علاوه بر اینها فرایند بارداری، به خودی خود بر عضلات کف لگن فشار مضاعف وارد کرده و گشادی واژن را در پی دارد.

مراقبت های بعد از انجام جراحی کانال واژن

۱_ رعایت بهداشت در ناحیه ی واژینال

۲_ استفاده از کمپرس سرد برای جلوگیری از تورم

۳_ عدم پوشیدن لباس های تنگ

۴_پرهیز از رابطه ی جنسی

۵_ از استحمام در وان و استخر تا شش هفته باید اجتناب کرد.

۶_عدم انجام ورزش های سنگین و دوچرخه سواری و موتور سواری

آیا عمل تنگ کردن کانال واژن و واژینوپلاستی با درد همراه است؟

هنگام انجام عمل واژینوپلاستی به دلیل تزریق داروهای بی حسی، شما دردی را احساس نخواهید کرد. بعد از انجام عمل جراحی و از بین رفتن اثر داروی بی حسی، ممکن است که شما احساس درد و تورم داشته باشید، که این درد به خاطر انجام عمل جراحی است و با خوردن قرص های مسکن که پزشک برایتان تجویز کرده، التیام می یابد. تا دو هفته بعد از انجام عمل جراحی، درد و تورم کاملاً طبیعی است و کم‌کم بهبود خواهد یافت.

آیا انجام جراحی تنگ کردن کانال واژن، رابطه ی جنسی را بهبود می بخشد؟

هدف از انجام عمل واژینوپلاستی و تنگ کردن کانال واژن، رفع گشادی آن است. زمانی که واژن گشاد باشد، زنان کمتر به ارگاسم میرسند؛ زیرا ارگاسم زمانی رخ می‌دهد که بین نواحی حساس واژن زن و آلت تناسلی مرد، تماس و اصطحکاک به وجود بیاید. حال اگر واژن در زنان تنگ تر باشد، این تحریک بیشتر صورت می‌گیرد و ارگاسم قوی‌تر خواهد بود. البته از این نکته نباید غافل شد که ارگاسم در زنان، بیشتر به ارتباط عاطفی و فیزیکی بین همسران بستگی دارد.

انجام عمل لابیاپلاستی و عمل تنگ کردن کانال واژن یا واژینوپلاستی

لابیاپلاستی از جمله عمل های زیبایی ناحیه ی ژنیتال است که در سراسر دنیا طرفداران بی شماری دارد. عمل زیبایی لابیاپلاستی را میتوان با عمل تنگی واژن، به صورت همزمان انجام داد. اما در نظر داشته باشید که در صورت انجام این دو عمل به صورت یکجا، مدت زمان بهبودی نیز افزایش خواهد یافت.

سخن آخر

انجام عمل تنگ کردن کانال واژن یا واژینوپلاستی، می‌تواند سبب بالا رفتن اعتماد به نفس در زنان شود. زمانی که یک زن جذابیت جنسی خود را بازیابد و در رابطه با شریک جنسی خود موفق باشد، قطعا تاثیر بسزایی در بهبود روحیه ی او خواهد داشت.

پاسخ

5 × 3 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید