08 مه

بیماری های شایع در دوران بارداری

بیماری های شایع در دوران بارداری

بیماری های شایع در دوران بارداری کدام اند؟ آیا راهی برای پیشگیری و یا کنترل این بیماری ها وجود دارد؟ در دوران بارداری ممکن است برخی مشکلات سلامتی رخ دهد که می توانند شامل سلامت مادر، سلامت کودک یا هر دو باشند. برخی از زنان دارای مشکلات سلامتی هستند که در دوران بارداری به وجود می آیند و برخی دیگر از زنان قبل از بارداری دارای مشکلاتی هستند که می تواند منجر به عوارضی شود. برای زنان بسیار مهم است که قبل و حین بارداری از مراقبت های بهداشتی استفاده کنند تا خطر عوارض بارداری کاهش یابد.

مراقبت های قبل از بارداری

اطمینان حاصل کنید که با متخصص زنان خود در مورد مشکلات سلامتی که اکنون یا در گذشته داشته اید صحبت کرده اید. اگر برای یک مشکل سلامتی تحت درمان هستید، ممکن است ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما بخواهد نحوه مدیریت مشکل سلامتی شما را تغییر دهد. به عنوان مثال، برخی از داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی استفاده می شوند، در صورت مصرف در دوران بارداری می توانند مضر باشند. در عین حال، قطع داروهای مورد نیاز مادر می تواند مضرتر از خطراتی باشد که در صورت باردار شدن به وجود می آورد. علاوه بر این، در مورد هر مشکلی که در هر بارداری قبلی داشتید حتماً صحبت کنید. اگر مشکلات بهداشتی کنترل شده باشد و از مراقبت های دوران بارداری خوبی برخوردار باشید، به احتمال زیاد یک کودک سالم و طبیعی خواهید داشت.

بیماری های شایع در دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری

علائم و عوارض بارداری می تواند از ناراحتی های خفیف و آزار دهنده تا بیماری های شدید، گاهی تهدید کننده زندگی باشد. گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام علائم طبیعی هستند، سخت است. مشکلات در دوران بارداری ممکن است شامل شرایط جسمی و روحی باشد که سلامت مادر یا کودک را تحت تأثیر قرار می دهد. این مشکلات می توانند ناشی از بارداری باشند و یا بدتر شوند. بسیاری از مشکلات خفیف هستند و پیشرفت نمی کنند. با این وجود، ممکن است به مادر یا کودک او آسیب برسانند. بخاطر داشته باشید که روشهایی برای مدیریت مشکلاتی وجود دارد که در دوران بارداری بوجود می آیند.

مشکلات شایع مادر در طول بارداری

کم خونی

درمان علت اصلی کم خونی، به بازگرداندن تعداد سلولهای قرمز خون سالم کمک می کند. زنان مبتلا به کم خونی در دوران بارداری ممکن است احساس خستگی و ضعف کنند. با مصرف مکمل های آهن و اسیدفولیک می توان به این امر کمک کرد.

عفونت ادراری در بارداری 

UTI نوعی عفونت باکتریایی در دستگاه ادراری است.

که علائمی مانند، درد یا سوزش هنگام استفاده از دستشویی.

تب ، خستگی یا لرزش.

اصرار مکرر برای استفاده از دستشویی.

فشار در شکم پایین.

ادراری که بوی بد می دهد.

حالت تهوع یا کمردرد، همگی می توان از علائم آن باشد.

بیماری های قلبی و عروقی در دوران بارداری

یکی از بیماری هایی که ممکن است در هنگام بارداری نمود پیدا کند، بیماری های قلبی و عروقی مادر است. مادر باردار ممکن است تا قبل از بارداری سابقه ی هیچ گونه بیماری قلبی عروقی نداشته باشد، اما در هنگام بارداری دچار تنگی نفس، خستگی زودرس و درد قفسه سینه شود.

لازم است مادر باردار حتما این علائم را جدی بگیرد و حتما در خانم بارداری که دچار تنگی نفس می شود و درد قفسه سینه دارد، علت آن تنها بارداری نیست و می تواند شروع مشکلات قلبی باشد و لازم است از نظر سلامت قلبی معاینه شود.

پاسخ

هجده + 14 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید