06 ژانویه

درمان قطعی بی اختیاری ادراری

درمان قطعی بی اختیاری ادراری

درمان قطعی بی اختیاری ادراری چیست؟ درمان بی اختیاری ادراری مسیری طولانی را طی کرده است. امروزه ، گزینه های مختلفی برای درمان به انواع مختلف بی اختیاری ادرار وجود دارد. بی اختیاری ادراری مشکل شایع در بین بانوان است که عدم توجه و درمان آن می تواند اثرات منفی بر اعتماد به نفس و روابط وی داشته باشد. به همین دلیل در ادامه دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان در تهران به بررسی انواع بی اختیاری ادراری و روش های درمان برای آن ها می پردازند.

انواع بی اختیاری ادراری

بر اساس نوع بی اختیاری ادراری و شرایط افراد درمان برای بی اختیاری ادرار تعیین می شود.

بی اختیاری اضطراری یک نیاز فوری برای تخلیه ادرار است، و به دنبال آن از دست دادن ادرار به صورت غیر ارادی، که اغلب ناشی از مثانه بیش فعال است رخ می دهد. در این موارد درمان ها شامل تمرینات کگل برای تقویت عضلات حمایت کننده از مثانه توصیه می شود.

درمان قطعی بی اختیاری ادراری

بی اختیاری استرسی در شرایطی مانند، سرفه، عطسه، خنده، ورزش یا انجام هر فعالیت دیگری که به مثانه فشار وارد می شود، رخ می دهد. درمان ها شامل تمرینات کگل، استفاده از دستگاهی به نام پساری است که برای حمایت از مجرای ادرار به داخل واژن وارد می شود، تزریق ماده حجیم کننده مانند کلاژن در مجرای ادرار برای بسته نگه داشتن آن و جراحی برای پشتیبانی از مجرای ادرار که از نشت ادرار جلوگیری می کند، توصیه می شود.

درمان قطعی بی اختیاری ادراری

اگر شما درمان های معمول بی اختیاری را امتحان کرده اید و به دنبال درمان قطعی بی اختیاری ادراری هستید، باید با یک متخصص زنان با تجربه مشورت کنید. خوشبختانه چندین روش درمانی جدید برای کمک به زنان مبتلا به بی اختیاری ادراری وجود دارد، از جمله استفاده از تزریق بوتاکس که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

تزریق بوتاکس به مثانه

درمان با تزریق بوتاکس برای مثانه بیش فعال در افرادی که با داروهای استاندارد بی اختیاری بهبود نیافته اند، کمک کننده است. بوتاکس به مثانه تزریق می شود تا عضلات بیش فعال را آرام کند. بوتاکس در آزمایش های کنترل شده و متعدد بسیار موثر بوده است، اما اثرات آن موقتی است. برای تزریق مجدد باید ظرف چهار تا 10 ماه به پزشک مراجعه کنید، تا مجدد تزریق انجام شود.

عوارض تزریق بوتاکس برای درمان بی اختیاری ادراری

خیلی از بانوان قبل از تزریق این سوال را دارند که چون اثر بوتاکس به گونه ای است که عضلات را از کار می اندازد، آیا خطری برای فرد دارد ؟ در پاسخ باید گفت، این دارو ممکن است باعث عوارض جانبی، به ویژه احتباس ادرار شود و یا عدم توانایی تخلیه کامل مثانه شود.اما درصد کمی از افرادی که با بوتاکس تحت درمان هستند این مشکل را دارند و احتمال این عوارض بسیار پایین است، اما کاهش دوز می تواند به جلوگیری از تجربه این عوارض کمک کند.

مراجعه به یک متخصص زنان با تجربه می تواند به شما در انتخاب روش درمان و انتخاب یک راه حل مناسب برای رهایی از این مشکل کمک کند.

پاسخ

سه × 5 =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید