18 نوامبر

ترشحات بعد از عمل واژن

ترشحات بعد از انجام عمل واژن

هر عمل جراحی عوارضی در پی خواهد داشت و این یک امر کاملاً طبیعی است. این عوارض بعد از انجام عمل به وجود می آیند و پس از گذشت مدت زمانی از بین خواهند رفت. عمل های درمانی و یا زیبایی واژن نیز از این امر مستثنی نیستند.

ترشحات واژن

منشاء ترشحاتی که از واژن خارج می شود، رحم است. ترشحات واژن یا طبیعی هستند و یا غیر طبیعی.

ترشحات طبیعی به دلیل هورمون های جنسی به وجود می‌آیند، که سبب بروز عفونت نخواهند شد؛ اما ترشحات غیر طبیعی واژن، که یکی از عوارض عمل های  واژن زنان نیز هست، منشاء طبیعی ندارد.

ترشحات بعد از انجام عمل واژن

چرا بعد از انجام عمل زیبایی واژن، عفونت و ترشح غیرطبیعی به وجود می آید؟

این نکته که قبل از انجام عمل واژن، باید توسط پزشک معالج معاینه شوید را دست کم نگیرید! بسیار مهم است که حتماً معاینه را انجام دهید و از وجود عفونت مطلع شوید. زیرا در صورت عفونت واژینال قبل از عمل و انجام عمل واژن، عفونت شدید خواهد شد. پس معاینه و تشخیص عفونت قبل عمل بسیار مهم است و کمک زیادی به پیشگیری از ترشحات عفونی بعد از عمل خواهد کرد. به علاوه نکاتی که پزشک شما برای انجام و رعایت بعد از عمل واژن به شما گوشزد می‌کند را کاملاً رعایت کنید، زیرا در صورت عدم رعایت، احتمال ابتلا به عفونت و ترشحات عفونی بسیار بالا می رود.

علائم عفونت واژن بعد از عمل

ترشحات بدبو، درد و تورم، در ناحیه ی واژینال از شایع ترین علامت های وجود عفونت در ناحیه ی عمل است. البته درد بعد از عمل وجود دارد، که پزشک برای کنترل آن دارو تجویز می کند. اما اگر درد با دارو نیز کنترل نشد و با هر لمس و فشار بر روی ناحیه ی جراحی بیشتر شد، حتماً باید به پزشک معالج مراجعه کنید، تا مشکل را بررسی کند. درد ناشی از عفونت یک درد پیشرونده است و با گذشت چند روز افزایش خواهد یافت. همچنین تورم غیر طبیعی، که با درد و ترشحات واژن همراه باشد، از علائم وجود عفونت می باشد.

ترشحات غیر طبیعی که از واژن

بعد از انجام عمل در واژن، اگر شاهد ترشحات غیر طبیعی از واژن خود و یا از محل جراحی، برش ها و بخیه های زده شده شدید، حتماً به متخصص زنان  مراجعه کنید. وجود ترشحات غیرعادی نشانه ای از عفونت بعد از جراحی می باشد.

ترشحات غیرطبیعی، اگر رنگ غیرعادی و یا بوی بدی نیز داشته باشد، قطعاً نشانه ی خطر و عفونت است و باید هر چه سریعتر به درمان آن اقدام کنید.

چرا عفونت و ترشحات غیر طبیعی بعد از عمل واژن به وجود می‌آیند؟

۱_عدم توجه به آزمایشات قبل از عمل و داشتن عفونت واژینال و درمان نکردن آن؛ در صورت وجود عفونت در دستگاه تناسلی، باید حتماً قبل از عمل واژن آن را درمان کرد.

۲_ عدم شستشوی محل عمل جراحی بعد از انجام عمل واژن؛ شما باید با دستور پزشک از یکسری شوینده ی خاص استفاده کنید و توصیه های پزشک را با دقت گوش داده و انجام دهید. همچنین بعد از هر شستشو باید محل زخم را به خوبی تمیز و خشک کنید. حال اگر این نکات را رعایت نکنید امکان دارد که سبب عفونت و ترشحات عفونی شود.

۳_ نشستن در وان و رفتن به استخر: بعد از انجام عمل در ناحیه ی واژینال، تا مدت زمان بهبودی، کامل از نشستن در وان، تشت و استخر، خودداری کنید. زیرا هر گونه میکروب و آلودگی که در این مکان‌ها باشد، امکان دارد که به محل زخم رسیده و سبب ایجاد ترشحات غیرطبیعی شود.

۴_مراقبت نکردن از بخیه ها، بعد از عمل باید به خوبی انجام شود و باید دقت کرد تا از هم باز نشوند، زیرا با باز شدن بخیه ها، راهی برای ورود عفونت، به واژن ایجاد خواهد شد.

۵_ عدم استفاده از آنتی بیوتیک: پزشک بعد از عمل به شما داروها و پمادهایی می‌دهد که باید درست مصرف کنید. این آنتی بیوتیک ها، راهی درست برای پیشگیری از عفونت و ترشحات غیر طبیعی می باشد.

سخن آخر

اگر علائم مشکوکی بعد از انجام عمل جراحی واژن دارید و این نشانه ها غیر طبیعی هستند، حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنید و به رفع و درمان آن بپردازید؛ زیرا ناحیه ی تناسلی، از اهمیت بالایی برخوردار است و عفونت در آن ناحیه می تواند برای شما بسیار مشکل ساز باشد.

پاسخ

شش + بیست =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید