10 ژانویه

بیماری های زنان

بیماری های زنان

هر خانمی در یک برهه از زندگی خود به بیماری های زنان مبتلا می شود. اکثر این بیماری ها قابل درمان هستند. اما بعضی از بیماری ها در صورتی که به موقع تشخیص داده نشود، عواقب جبران ناپذیری خواهدداشت. برای مثال ممکن است بر روی باروری فرد تأثیر بگذارد.  برای پیشگیری و درمان همه خانم ها باید نظر تحت یک متخصص زنان و زایمان خوب باید باشند.

شایع‌ترین مشکلات زنان

مقاربت دردناک

دلایل مختلفی برای مقاربت دردناک در زنان وجود دارد. ولی این مشکلات بیشتر منشأ  جسمی و یا روانی دارد و این دو باهم متفاوت است. اکثر زنان بیشتر درد در زمان مقاربت را، در برخی از مراحل زندگی خود تجربه می کنند. برای رفع این درد ها باید تمرکز کنند تا علت را پیدا کنند.

درد لگن

درد در لگن نشانه ی ابتلا به بیماری های مربوط به یکی از اندام مربوط تناسلی است. قسمت های درگیر شده  مانند تخمدان، لوله‌های فالوپ، دهانه رحم، رحم، واژن، مقعد یا پایین روده‌ها می باشد. دلایل متداول برای درد لگن می توان به کیست تخمدان، تخمدان کیستیک، اندومیوز، اندومتریوز، فیبروم رحم اشاره کرد.

اختلالات لگن

 اختلالات متعددی  در لگن ایجاد می شود و با توجه به مواردی که در قسمت قبل ذکر شد می توان علت را جویا شد. همچنین سایر اختلالات  شایع لگن را می توان این گونه ذکر کرد:

  • اختلالات روده مانند یبوست، اسهال و نفخ
  • عفونت‌های دستگاه ادراری
  • بی اختیاری در ادرار
  • فیبروم رحم
  • افتادگی رحم

بیماری های مقاربتی

در برخی از  موارد زنان در صورتی که بهداشت در مقاربت ها  را رعایت نکنند، به بیماری های مقاربتی مبتلا  می شوند. از جمله این بیماری ها می توان به تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، سوزاک و امثال این بیماری ها اشاره کرد.

ولوودینیا

تمام درد هایی که در قسمت آلت تناسلی ایجاد می شود ولی دلیل خاصی برای آن وجود ندارد، تحت عنوان ولوودینیا نام دارد. درد در آلت تناسلی شاید به دلیل وجود عفونت و یا آسیب در آن ناحیه است. علائم این درد ها در ناحیه تناسلی سوزش  و درد شدید در آلت تناسلی است. در صورتی این درد ها دلیل مشخصی داشته باشد به  راحتی قابل درمان است ولی اگر نامشخص باشد و ولوودینیا تشخیص داده شود، درمان با مشکل رو به رو است.

تورم مهبل

از شایع ترین تورم ها در مهبل زنان عفونت‌های قارچی، تریکومونا و واژینوز باکتریال را می توان نام برد. واژینیت به معنای تورم بوده و از خصوصیات آن می توان سوزش و خارش در اطراف واژن و همچنین ترشحات بد بو اشاره کرد.

تمام مشکلات قاعدگی

مشکلاتی مانند خونریزی نامنظم، خونریزی شدید و تاخیر در پریود

احساس سوزش هنگام ادرار

خونریزی و ترشحات از واژینال بخشی طبیعی از دوره قاعدگی می باشد. با این حال در صورتی که  خانمی به علائم مشکوکی در خود برخورد کرد، باید در اسرع وقت به یک متخصص زنان  خوب مراجعه کند تا درمان شود.

سایر خدمات دکتر الهام امام جمعه متخصص زنان و زایمان

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

درمان ناباروری

لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن

و…

شما عزیزان در شبکه های اجتماعی می توانید ما را دنبال کنید ، راه های ارتباطی ما در تلگرام و اینستاگرام

کانال تلگرام متخصص زناناینستاگرام متخصص زنان

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
با تشکر، مدیریت سایت دکتر امام جمعه ، متخصص زنان

نظرات بسته شده است.

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید