03 ژانویه

بهترین ابزار لابیاپلاستی

بهترین ابزار لابیاپلاستی

بهترین ابزار لابیاپلاستی چیست؟ لابیاپلاستی با چه ابزاری انجام می شود؟ خیلی از بیمارام در زمان مراجعه به مطب، در خصوص روش های لابیاپلاستی و ابزار هایی که در طول جراحی استفاده می شود، سوال می پرند. هر جراحی را می توان با ابزار های مختلفی انجام داد، به طور مثال در جراحی لابیاپلاستی این ابزار می تواند چاقو، قیچی، لیزر، آر اف، کوتر و… باشد. برخی از افراد در زمان مراجعه به دکتر الهام جمعه این گونه درخواست دارند که لابیاپلاستی با لیزر انجام شود. در حقیقت لیزر یکی از وسایل در جراحی لابیاپلاستی است و نمی توان گفت تکنیک جراحی لابیاپلاستی است.

بهترین ابزار لابیاپلاستی

بهترین این ابزار ها وسیله ای است که، بتواند خیلی دقیق، بدون ایجاد عارضه و سوختگی برش دهد و پزشک با آن آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند پزشک برش های بسیار ریزی ایجاد کند، همچون آر اف سرجری که در این زمینه بسیار دقیق عمل می کند.

لیزر نیز دستگاه خوبی برای ایجاد برش در لابیاپلاستی است، اما معایبی که دارد این است که توانایی برش های بسیار ریز را ندارد.

بهترین ابزار لابیاپلاستی

می توان لابیاپلاستی را در مواقعی با لیزر انجام دهیم، زمانی که بخواهیم بدون ایجاد بخیه گوشته اضافه ریز را برداریم، اما اگر بخواهیم با لیزر بافت بزرگی را برداشت کنیم، لیزر این توانایی را ندارند و بیمار ماه ها دچار سوختگی می شود، در نتیجه در زمانی که لبیا های بیمار بزرگ است باید ابتدا برش انجام گیرد و زمانی که برش انجام شد، از آنجا که لبیا یک بافت پر خون است سریع ترمیم می شود، در مقابل بافتی هم وجود دارد ورم بالایی دارد، زمانی که ورم ایجاد می شود، دو لایه از یکدیگر جدا می شوند.

بخیه لابیاپلاستی

بخیه زدن در لبیاپلاستی خیلی اهمیت دارد، به این دلیل که بافت را به یکدیگر نزدیک می کند، از ورم جلوگیری می کند و سریع ترمیم می شود و بخیه های بیمار در عرض 3 روز به یکدیگر جوش می خورند.

جای بخیه بعد از لابیاپلاستی

درست است که بخیه زدن درز لابیاپلاستی بسیار مهم است اما خیلی از بیماران از باقی ماندن جای بخیه گله مند هستند، باید گفت در تمام بیماران اینگونه نیست و به بافت بیمار نیز بستگی دارد، اما بیشتر از بافت بیمار به نخ هایی که استفاده می شود بستگی دارد. باید در طول لابیاپلاستی از نخ هایی استفاده شود که خیلی سریع این نخ ها از بین بروند و جایی باقی نگذارند.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی

خیلی از بیماران در رابطه با مراقبت های بعد از لابیاپلاستی سوال دارند.

بعد از لابیاپلاستی دو تا سه روز استراحت کافی است.

استفاده از کمپرس یخ تا دو روز توصیه می شود.

کرم ها و دارو هایی که پزشک تجویز می کند باید به درستی و طبق دستور مصرف شوند.

برای بهبودی که و مشاهده نتیجه لابیاپلاستی کمی صبور باشید تا ورم کامل از بین رود، برای مشاهده نتیجه لابیاپلاستی حداقل دو ماه زمان نیاز است.

پاسخ

12 + سیزده =

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید